ترامپ به دست داشتن در قتل ها هنگام حمله به کنگره متهم شد

© REUTERS / Leah Millisترامپ به دست داشتن در قتل ها هنگام حمله به پایتخت متهم شد
ترامپ به دست داشتن در قتل ها هنگام حمله به پایتخت متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره و مرگ افرادی که دراین حادثه کشته شدند، دخیل دانست.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی MSNBC دونالد ترامپ را متهم به دست داشتن در قتل های کرد که در جریان حمله به پایتخت در  جنوری رخ داد.  

پلوسی گفت: «این ترامپ بود که حمله رادیکالها را تحریک کرد و بارها در مورد ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرد و از طرفداران خود خواست تا به سمت کاپیتال حرکت کنند».

 پلوسی:  ترامپ «نوکر پوتین» است - اسپوتنیک افغانستان
پلوسی: ترامپ «نوکر پوتین» است

رئیس مجلس نمایندگان توضیح داد: «سخنان روسای جمهور مهم است. آنها وزن یک تن دارند و رادیکالها برای آمدن به اینجا  " کنگره" از آن استفاده کردند».

به گفته این سیاستمدار، اگر در آینده ثابت شود که رهبر آمریکا و چند نفر دیگر از اعضای کنگره به طریقی یا شیوه ای دیگر با شورشیان همکاری داشته اند ، باید همه آنها به عنوان همدست در جنایات انجام شده در زمان حمله به کنگره از جمله کشته شدن پنج نفر شناخته شوند.

 پلوسی گفت: "او شورشی را به وجود آورد كه باعث این مرگ و این ویرانی شد."

نانسی پلوسی در سخنانی کنایه‌ای آمیر گفت امروز با برگزاری مراسم تحلیف سرانجام آمریکا هوای پاکی را که شایسته آن است، نفس خواهد کشید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مخالفان سرسخت سیاست‌های ترامپ بود و در دوره چهار ساله حضور او در مسند قدرت بار‌ها چالش‌های فراوانی را با او تجربه کرد. پلوسی از مهره‌های کلیدی در به راه اندازی استیضاح ترامپ در اوایل سال 2020 بود و حال تلاش می‌کند همان اتفاق را این بار به دلیل رسوایی‌های پساانتخاباتی و به طور ویژه حمله به کنگره برای ترامپ رقم بزند.

 گفتنی است که کنگره آمریکا روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

در پی این حادثه بسیاری از قانونگذاران دموکرات کنگره، دونالد ترامپ را به تحریک هوادارانش برای انجام این حمله متهم کرده و به طرح استیضاح وی رأی مثبت دادند اما استیضاح او در مجلس سنا به دلیل مخالفت اکثریت جمهوریخواهان حاکم بر سنا رای نیاورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала