یک چوکی دو رئیس؛ چانه زنی بالای ریاست شهرسازی بلخ

© Photo / صفحه وزیر شهرسازییک چوکی دو رئیس؛ چانه زنی بالای ریاست شهرسازی بلخ
یک چوکی دو رئیس؛ چانه زنی بالای ریاست شهرسازی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر کرسی ریاست شهرسازی ولایت بلخ دو رئیس گماشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اسنادی از سوی خبرگزاری سلام وطندار به نشر رسیده که نشان می‌دهد، وزارت شهرسازی و اراضی در مکتوب‌های جداگانه، در یک بست دلاور مزاری و شیرشاه هوتک را به عنوان رئیس ولایتی شهرسازی و اراضی در بلخ، گماشته است.
آنها ادعا دارند هردو رئیس قانونی این ریاست هستند.
بر اساس رونوشتی از «سند اجراآت متعلقۀ مأمورین وزارت شهرسازی و ارضی» که در اختیار این آژانس قرار گرفته، با ادغام ادارۀ اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن که پس از آن وزارت شهرسازی و اراضی به وجود آمد، بورد کمیشنران کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی به درخواست‌نامۀ شمار «121901» مورخ 25/9/1399 وزارت شهرسازی و مسکن فیصله کرده که 26 رئیس ولایتی شهرسازی و 6 رئیس ادارۀ اراضی که از طریق «پروسۀ رقابت آزاد/TAGHIR/CBR » استخدام شده بودند بنابر «مشابهت لایحۀ وظایف» می‌توانند به بست‌های شهرسازی و اراضی ولایتی منتقل شوند.
گفته می‌شود که دلاور مزاری پیش از این از این طریق، به عنوان رئیس ولایتی شهرسازی و اراضی و ولایت بلخ از تاریخ 6/8/1399 گماشته شده است و امضای وزیر شهرسازی (محمود کرزی) نیز در این سند دیده می‌شود.
این درحالیست که وزارت شهرسازی و اراضی در نامۀ پیشنهادی شمارۀ 138 به ریاست جمهوری نوشته، «مطابق تشکیل سال 1399 این وزارت»، حکم منظوری شیرشاه هوتک به عنوان رئیس شهرسازی و اراضی ولایت بلخ با معاش 150 هزار افغانی، با امضای محمود کرزی مطالبه شده است و منظوری وی تائید شده است.
درهمین حال آقای هوتک گفته است که براساس منظوری رئیس جمهور افانستان رئیس این اداره است.
از سویی هم دلاور مزاری در عریضه‌یی که به ادارۀ ریاست عمومی خدمات ملکی نگاشته، گفته است که او رئیس قانونی این اداره می‌باشد.
در حال حاضر، شیرشاه هوتک کرسی ولایتی ریاست شهرسازی و اراضی بلخ را اشغال کرده و دلاور مزاری در اعتراض به آن در برابر ساختان ولایت بلخ خیمۀ تحصن برپا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала