تعداد کودکانی که در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند

© Photo / JAKتعداد کودکانی که در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند
تعداد کودکانی که در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان گفته است که نزدیک به 10 میلیون کودک در سال جاری میلادی به کمک‌های فوری نیاز دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، موسسۀ حمایت از کودکان اعلام کرده است که در جریان سال روان خورشیدی بیش از 18 میلیون شهروند افغانستان به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت. که حدود 9 میلیون و 700 هزار آن را کودکان دربر می‌گیرد.

انتحاری و قاچاق مواد مخدر؛ استفاده نادرست طالبان از کودکان - اسپوتنیک افغانستان
انتحاری و قاچاق مواد مخدر؛ استفاده نادرست طالبان از کودکان

موسسۀ حمایت از کودکان هزینۀ کمک‌رسانی به این هژده میلیون شهروند کشور را حدود سه میلیارد دالر تخمین کرده و از جامعۀ جهانی می‌خواهد که این هزینه را برای ارایۀ کمک‌های عاجل به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان تهیه کند.
مریم عطایی، سخنگوی نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان با تأکید بر نیاز این کشور به ویژه کودکان به کمک‌های فوری انسان‌دوستانه می‌گوید، اگر این کمک‌ها صورت نگیرد، خانواده‌های نیازمند با وضعیت دشوارتری روبه رو خواهند شد.
خانم عطایی افزوده است که ویروس کرونا در جریان سال گذشتۀ میلادی از عوامل عمدۀ افزایش افراد آسیب‌پذیر در افغانستان بوده است.
در عین حال کریس نیاماندی، رئیس نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان می‌افزاید که بودجۀ وعده داده شده از سوی کشورهای ثروتمند به افغانستان در کنفرانس ژنیو کافی نیست.
او گفته است: «کمک‌ها به افغانستان به گونۀ نگران‌کننده کاهش یافته در زمانی که نیازهای انسان‌دوستانه در حال افزایش است، ما در وضعیت ناپایدار قرار داریم به گونه‌یی‌ که کمک‌ها کم‌تر از نیازهای مردم برای تأمین ضرورت‌های‌شان است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала