Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسلونا 2 اتلتیک 3؛ کامبک دراماتیک بیلبائو در شب اخراج مسی + عکس

© AFP 2023 / Ander GilleneaИгроки команды Athletic Bilbao празднуют победу над FC Barcelona
Игроки команды Athletic Bilbao празднуют победу над FC Barcelona - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدار نهایی ابرجام اسپانیا میان دو تیم بارسلونا و اتلتیک انجام شد که سرانجام بیلبائو به برتری دست یافت و جام را از آن خود کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در اولین ماه سال جدید میلادی امشب ورزشگاه المپیک سویا میزبان دیدار نهایی ابرجام اسپانیا میان دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو بود که سرانجام شاگردان مارسلینو با حساب 3-2 به برتری رسیدند تا با دو پیروزی برابر دو غول بزرگ اسپانیا مقتدرانه سوپرجام اسپانیا را به چنگ آورند.

این بازی را دو تیم بهتر آغاز کردند اما بیلبائو دفاع منظم‌تری را داشت و فُرصت‌های حریف را یکی پس از دیگری دفع می‌کرد.

اولین و جدی‌ترین موقعیت بارسا روی حرکت تیمی منجر به گل شد که آنتوان گریزمن آنرا در دقیقه 40 به ثمر رساند. جایی که ابتدا عثمان دمبله توپ را به عقب کشید و مسی آنرا به جوردی آلبا رساند و در ادامه توپی که به اعجوبه آرجانتینی رسید، در میان سردرگمی مدافعان حریف آنرا مقابل دروازه در اختیار گریزمن قرار داد تا ستاره فرانسوی بدون درد سر توپ را به تور بچسپاند.

با این گل رختکن بارسا از خوشحالی منفجر شد ولی اُسکار خیلی زود روی این شوق و شور آب سرد ریخت زیرا ایناکی ویلیامز در دقیقه 41 اُسکار دی‌مارکوس را در فُرصت تک به تک با تراشتگن قرارداد و او نیز به شکل دیدنی با یک چِپ عالی دروازه بارسا را باز کرد تا خیال مارسلینو راحت شود و رختکن او به آرامش برگردد. نیمه اول نیز در ادامه با مات شدن کومان 1-1 پایان یافت.

در نیمه دوم بارسلونا بازی را بهتر ازسر گرفت و لحظه به لحظه فشار می‌آورد اما در دقیقه 56 بازی روی پاس مونین رائول گارسیا ضربه سرش را وارد دروازه تراشتگن کرد که با دخالت زودهنگامِ VAR به دلیل آفساید پذیرفته نشد.

در دقیقه 77 بازی آنتوان گریزمن بار در دیگر درخشید و روی پاس درون محوطه جریمه و مقابل دروازه جوردی آلبا، با پای چپ دروازه بیلبائو را باز کرد و حساب کار را 2-1 ساخت.

در یک ضد حمله برق آسا بازیکنان بارسا توسط دمبله مهم‌ترین موقعیت را شکل دادند که با دخالت دروازه‌بان بیلبائو در دقیقه 83 از دست رفت. بارسا به فکر جشن قهرمانی بود که بیلبائو برنامه کامبک خود را پیاد کرد که گام اول را با گل دقیقه 90 روی یک ضربه آزاد برداشت. جایی که مونین آنرا فرستاد و آسیِیرویالیبری تازه وارد با پای چپ گل‌زنی کرد. در 3 دقیقه وقت‌های تلف شده تغیری در نتیجه نیامد تا قهرمان سوپرجام در 30 وقت‌های اضافه مشخص شود.

همین که داور ویصل آغاز 30 دقیقه اضافه را زد، سه دقیقه بعد از آن ایناکی ویلیامز روی پاس مونین سومین گل بیلبائو را با زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند تا همه برنامه‌های کومان را بر هم بزند.

ادامه کار آهسته آهسته برای بارسا سخت‌تر می‌شد.

در دقیقه 105 بازی دنی گارسیا و فرانکی دیونگ برای زدن ضربه سر بلند شدند که سر دنی گارسیا محکم به صورت دی یونگ برخورد کرد اما دو طرف به بیرون منتقل شدند تا به وضعیت شان رسیدگی صورت بگیرد. پیشی کارت برای بازیکن بیلبائو می‌شد اما داور دست به جیب نبرد و پس از آن نیز ویصل پایان نیمه اول 30 دقیقه وقت‌های اضافه زده شد.

در دقیقه 118 (دقایق پایانی نیمه دوم) در حرکتی بازیکن بیلبائو می‌خواست از مقابل مسی حرکت کند که او با عصبانیت او را نقش بر زمین کرد و داور پس از بررسی صحنه از طریق داور ویدیویی، لیونل مسی را مستقیما با نشان دادن کارت سرخ از زمین بازی اخراج کرد تا کار برای بارسا بیشتر سخت شود.

سرانجام بازی با ویصل داوری به سود بیلبائو خاتمه یافت و این تیم جام قهرمانی را مقتدرانه کسب کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала