منبع: قطع آب آشامیدنی حسکه توسط مقامات نظامی ترکیه

© AFP 2023 / Delil Souleimanمنبع: قطع آب آشامیدنی حسکه توسط مقامات نظامی ترکیه
منبع: قطع آب آشامیدنی حسکه توسط مقامات نظامی ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آب آشامیدنی شهر شمال شرق سوریه به دلیل اقدامات نظامی ترکیه بی آب ماندند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دولتی "سوریه" اعلام کرد که ساکنان شهر حسکه سوریه می گویند شمال شرقی سوریه و اطراف آن، به دلیل اقدامات نظامی ترکیه بی آب ماندند.

در این گزارش آمده است: "سربازان ارتش ترکیه ایستگاه آب علوک در شمال شرق شهر حسکه را بسته اند، همچنان به کارگران و انجینیران این ایستگاه اجازه ورود به تاسیسات را نداده اند".

سوریه قطع آب آشامیدنی مردم حسکه توسط ترکیه را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
سوریه قطع آب آشامیدنی مردم حسکه توسط ترکیه را محکوم کرد

در تاریخ 14 دسامبر، سال گذشته، وزارت خارجه سوریه با ارسال پیامی به شورای امنیت از قطع شدن آب در شهر حسکه توسط نیروهای اشغالگیر ترکیه و دیگر شورشیان شکایت کرد.

در این نامه وزارت خارجه سوریه، اقدام ترکیه را به یک جنایت جنگی ارزیابی نمود و خواستاری مداخله فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قضیه شد.

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای نظامی ترکیه با ایجاد شرایط دشوار زندگی برای شهروندان سوریه، در اواخر 18 بار آب را قطع کرده اند.

در اکتوبر 2019، ایستگاه آب علوک مورد بمباران نیروهای ترکیه قرار گرفت و غیر فعال شد. آنکارا در سال 2019، با ایجاد یک منطقه امنیتی 30 کیلومتری در امتداد مرز ترکیه، عملیات نظامی را زیر نام "چشمه صلح" انجام داد. کردهای ساکن در منطقه نیروهای خود را آنجا بیرون کشیده اند، اما هر از چندگاهی حملات مسلحانه ای خود را علیه سربازان ترکیه و گروه های مخالف سوریه حمایت انجام می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала