امریکا روسیه را کشور دشمن اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Filippovامریکا روسیه را کشور دشمن اعلام کرد
امریکا روسیه را کشور دشمن اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تجارت ایالات متحده روسیه را به عنوان "یک کشور دشمن" شناخته است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ای در وب سایت وزارت امور خارجه، وزارت تجارت امریکا با صدور فرمانی داخلی، دولت روسیه، چین، ایران ، کوریائی شمالی، کیوبا و نیکولاس مادورو رهبر ونزوئلا را دشمن تشخیص داده است.

این مصوبه به وزارت تجارت اجازه می دهد تا كنترل معاملات در زمینه تکنالوژی اطلاعات را تشدید كند.

Госсекретарь США Майк Помпео во время визита в Минск. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را دشمن آمریکا نامید

در بیانیه آمده است: "این مصوبه پایداری و اطمینان را در زنجیره تامین تکنالوژی اطلاعات و ارتباطات کشورما تضمین می کند."

پیش از این، اداره صنعت و امنیت وزارت تجارت ایالات متحده کنترل صادرات بر تکنالوژی های امریکایی را شدیدتر انجام داد تا آنها به دست عوامل نظامی و اطلاعاتی خارجی، به ویژه "چین ، کیوبا، روسیه، ونزوئلا و همچنین کشورهای حامی تروریزم" نیافتند. بر علاوه کنترل بر تکنالوژی های قابل استفاده در برنامه های ایجاد تسلیحات قتل دسته جمعی و وسایل ترانسپورتی آنها در حال افزایش است.

قوانین جدید نه تنها در تحویل کالا، بلکه در سرویس، تعمیر و بهبود نیز تأثیرگذار است. به ویژه محدودیت ها بر اجزای تسلیحات کیمیاوی و بیولوژیکی، سیستم های راکتی، پهپادها تأثیر می گذارد. این محدودیت ها از 16 مارچ 2021 عملی می گردد.

ایگور کوروتچنکو مدیر مسئول مجله دفاع ملی به نوبه خود به اسپوتنیک گفت که افزایش کنترل صادرات بر تکنالوژی های امریکایی تاثیری بر کار وزارت دفاع روسیه و سرویس های اطلاعاتی این کشور نخواهد داشت، زیرا این ارگان ها به هیچ وجه از تکنالوژی امریکا استفاده نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала