دانشگاه پنسیلوانیا دیپلوم افتخاری ترامپ را پس گرفت

© AFP 2023 / Rhona Wiseدانشگاه پنسیلوانیا دیپلوم افتخاری ترامپ را پس گرفت
دانشگاه پنسیلوانیا دیپلوم افتخاری ترامپ را پس گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات امنای دانشگاه لیهای "Lehigh University" در پنسیلوانیای امریکا بعد از شورش روز چهارشنبه به کنگره دیپلوم افتخاری که سه دهه قبل به دونالد ترامپ، اعطا کرده بود را باطل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اینستا، دانشگاه لیهای دیپلوم افتخاری به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را در سال 1988 اعطا کرد. در سال 2018 اساتید این دانشگاه با رای بالایی خواستار آن شدند که دانشگاه این مدرک افتخاری را باطل کند چرا که برخی اظهارات ترامپ نژادپرستانه، دارای تبعیض جنسی و اسلام هراسانه بوده که آنها را نماینده ارزشهای آمریکا نداستند.

خوش بینی ترامپ به استفاده نکردن از طرح اصلاحیه 25 قانون اساسی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
خوش بینی ترامپ به استفاده نشدن طرح اصلاحیه 25 قانون اساسی به برکناری اش

بیش از 80 درصد از اساتید دانشگاه شرکت کننده در رای گیری به این درخواست که با رای 296 به 50 تصویب شد رای مثبت دادند اما این درخواست رد شد.

هیات امنای این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم برای ابطال این مدرک افتخاری ابتدا از سوی کمیته اجرایی اتخاذ شده و بعدا از سوی کل هیات امنا تایید شد اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

جان سایمون، رئیس دانشگاه گفت، اقدامات اوباشی که جلسه تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات را مختل کردند "یک حمله خشونت آمیز به بنیان‌های دموکراسی ما" بود. سایمون در این بیانیه اشاره به نام ترامپ نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала