پمپئو خواستار محاکمه حمله کنندگان به کنگره امریکا شد

© REUTERS / RICARDO ROJAS پمپئو خواستار محاکمه حمله کنندگان به کنگره امریکا شد
 پمپئو خواستار محاکمه حمله کنندگان به کنگره امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا، هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در واشنگتن دی.سی را «غیر قابل قبول» و «غیر قابل تحمل» توصیف کرد و گفت مجرمانی که در این اقدام شرکت داشتند با عدالت روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در پیامی توییتری نوشت: یورش به کنگره غیر قابل قبول است. بی قانونی و غارت... در اینجا یا جای دیگری در جهان، همواره غیر قابل قبول است. من به نقاط بسیاری در جهان سفر کرده‌ام و همواره حامی حق مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز برای باورها و مساله هایشان بوده ام.

پمپئو تاکید کرد: اما خشونت و به خطر انداختن جان دیگران از جمله کسانی که وظیفه حفظ امنیت ما را بر عهده دارند، در داخل و خارج غیر قابل تحمل است. باید فورا مجرمانی که مرتکب این شورش شدند، به پای میز محاکمه آورد.

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه «امریکا بهتر از آن چیزی است که امروز دیدیم» گفت او «دموکراسی دست اول را در بهترین حالت خود» دیده است.

در تاریخ 6 جنوری، معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا به ساختمان کنگره حمله و صحن سنا را محاصره کردند.

کنگره امریکا به‌منظور شمارش مجدد آرا و تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که در 3 نوامبر 2020 برگزار شد، تشکیل جلسه داد. سنای امریکا هنگام بررسی اعتراضات به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا، این حادثه رخ داده و جلسه را به حالت تعلیق درآورد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که به‌ عنوان «رئیس سنا» این جلسه را مدیریت می‌کرد، به‌ دلایل امنیتی از ساختمان کنگره خارج شد. بعداً ساختمان کنگره از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала