پیوستن آمر معارف ولسوالی یاوان بدخشان به طالبان

© Sputnikپیوستن آمر معارف ولسوالی یاوان بدخشان به طالبان
پیوستن آمر معارف ولسوالی یاوان بدخشان به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان محلی در ولایت بدخشان تأیید می‌کنند که آمر معارف ولسوالی یاوان این ولایت به طالبان پیوسته است.
قتل یک آموزگار از سوی طالبان در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
قتل یک آموزگار از سوی طالبان در بدخشان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، جاوید راغی، عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید، که مولوی ولی‌الله الهی، آمر معارف ولسوالی یاوان این ولایت سلاح گرفته و به طالبان پیوسته است.

 راغی می‌گوید، که دلیل سلاح‌برداشتن آمر معارف ولسوالی یاوان معلوم نیست، اما گفته می‌شود که به دلیل تهدیداتی که علیه او وجود داشته، او را وادار به برداشتن سلاح و پیوستن به طالبان کرده است.

به گفتۀ راغی، با پیوستن این عضو معارف یاوان به طالبان، تهدیدهای امنیتی علیه امنیت ولسوالی نام‌برده بیش‌تر می‌شود و پیوستنش به طالبان تأثیر منفی به این ولسوالی خواهد داشت.

این عضو شورای ولایتی بدخشان هم‎‌چنان تصاویری را در صفحۀ فیس‌بوکش نشر کرده است، که آقای الهی را مسلح و در صف افراد طالبان نشان می‌دهد.

عبدالسمیع ابدیار، رئیس معارف بدخشان از این موضوع اظهار بی‌خبری می‌کند و می‌گوید، که آقای الهی اکنون در رخصتی‌ست و در کابل به‌سر می‌برد.

ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان هم پیوستن این عضو معارف بدخشان به طالبان را تأیید و علت آن را شریک‌شدن در منافع اقتصادی و استخراج معادن عنوان می‌کند. روحانی می‌گوید که این‌گونه افراد برای این‌که بتوانند از عواید استخراج معادن سود ببرند، به طالبان می‌پیوندند.

در ولسوالی‌های یاوان و راغستان ولایت بدخشان استخراج معدن طلا در سال‌های پسین رواج بیش‌تر یافته است و ادارۀ محلی این ولایت می‌گوید که طالبان از معدن‌های طلا سود زیاد به‌دست می‌آورند.

طالبان دربارۀ پیوستن این عضو معارف یاوان به این گروه اظهار نظری نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала