به چند کشور جهان می‌توان با پاسپورت افغانستان، بدون ویزه سفر کرد؟

© Sputnik / Pouyaبه چند کشور جهان می‌توان با پاسپورت افغانستان، بدون ویزه سفر کرد؟
به چند کشور جهان می‌توان با پاسپورت افغانستان، بدون ویزه سفر کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در رده‌بندی قدرت پاسپورت کشورها درسال 2020، افغانستان بازهم در جایگاه ضعیفی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک در رده بندی که توسط شرکت سوئیسی Henley & Partners انجام شده، افغانستان بازهم در جایگاه ضعیفی قرار دارد. با آن هم با پاسپورت های افغانستان می‌توان به 26 کشورجهان بدون ویزه یا با ویزۀ آنلاین سفرکرد.

چگونه پاسپورت طلایی روسیه را بدست بی‌آوریم - اسپوتنیک افغانستان
چگونه پاسپورت طلایی روسیه را بدست بیاوریم

در این رده‌بندی روسیه در جایگاه 50 قرار گرفته است و با پاسپورت روسیه می‌توان به 116 کشور جهان بدون ویزه سفر کرد. سال گذشته شهروندان روسیه می‌توانستند به 118 کشور جهان بدون ویزه سفر کنند و در آن زمان روسیه در جایگاه 51 قرار داشت.

جایگاه اول را پاسپورت جاپان از آن خود کرده است. شهروندان این کشور می‌توانند به 191 کشور جهان بدون ویزه سفر کنند. سنگاپور در جایگاه دوم (190 کشور) و پس از آن شهروندان آلمان و کوریای جنوبی (هر کدام به 189 کشور جهان) بدون ویزه سفر کرده می‌توانند. در میان قدرت پاسپورت کشورهای اروپایی، همچنان امریکا و کانادا دیده می‌شود.

ضعیف‌ترین پاسپورت های جهان، پاسپورت کوریای شمالی است که با آن می‌توان به 29 کشور جهان بدون ویزه سفر کرد، لبیبا و نپال (38 کشور)، فلسطین (37 کشور)، سومالی و یمن (33 کشور)، پاکستان (32 کشور)، سوریه (29 کشور)، عراق (28 کشور) و با پاسپورت افغانستان می‌توان به 26 کشور جهان بدون ویزه و یا ویزۀ آنلاین سفر کرد.

رده‌بندی این شرکت سوئیسی براساس شاخص آزادی حرکت جمع‌آوری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала