طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند

© @https://twitter.com طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند
 طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس امنیت ملی: گروه طالبان در تلاش اند، رهبری خود را از پاکستان به داخل افغانستان بیاورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی می‌گوید که اطلاعات نشان می‌دهد که گروه طالبان با افزایش خشونت و جنگ در صدد فراهم کردن زمینه انتقال رهبری و کمیسیون‌های خود از پاکستان به داخل کشور است.

وی که روز دوشنبه، پانزدهم جدی در نشست استجوابیه مجلس نماینده‌گان صحبت می‌کرد، گفت که گروه طالبان جغرافیای جنگ را در ولایت‌های جنوب و جنوب‌غرب به این هدف گسترش داده است.

رییس امنیت ملی گفت، زمانی که رهبران طالبان از کراچی و اسلام‌آباد به قطر می‌روند، دچار عذب وجدان می‌شوند و از این رو تلاش دارند زمینه را برای حضور خود در افغانستان فراهم کنند.

 به گفته رییس امنیت ملی، تلاش طالبان در گذشته برای فراهم‌سازی زمینه حضور رهبری این گروه در افغانستان ناکام شده است و پس از این نیز موفق نخواهند شد.

او در عین حال گفت که تحرکات کنونی گروه طالبان نشان می‌دهد که این گروه روی ولایت ننگرهار به همین هدف تمرکز کرده است.

طالبان: در مذاکرات با آمریکا تعهد سپردیم به نیروهای شان حمله نکنیم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: در مذاکرات با آمریکا تعهد سپردیم به نیروهای شان حمله نکنیم

احمدضیا سراج از جانب دیگر گفت که ما با شروع دور دوم مذاکرات وارد دوره «مهم و کلیدی» خواهیم شد و اطلاعاتی که رسیده است نشان می‌دهد که گروه طالبان باورمند به صلح نیست.

به گفته او، گروه طالبان تلاش می‌کند تا مذاکرات را با تأخیر بیاندازد تا نیروهای خارجی در ماه می به صورت کامل از افغانستان خارج شود.

رییس امنیت ملی هم‌چنان گفت که طالبان اکثر مواد توافق‌نامه‌ای را که با امریکا امضا کرده بودند، نقض کرده‌اند. او از افزایش خشونت‌ها، حملات بر شاهراه‌ها و شهرها، بازگشت زندانیان رهاشده به میدان جنگ و ترورهای هدف‌مند از سوی طالبان به عنوان نمونه یاد کرد.

سراج گفت که طالبان به ترورهای هدف ‌مند روی آورده‌اند تا اعتماد بین ملت و دولت را صدمه بزند.

رییس امنیت ملی گفت که ترورهای هدف‌مند و انفجارهای ماین مقناطیسی در شهر کابل و بزرگ‌ شهرها نیز به همین هدف از سوی طالبان سازمان‌دهی و اجرا می‌شود.

احمدضیا سراج تأکید کرد که رحمت‌الله نیکزاد در غزنی توسط یک زندانی رهاشده طالبان کشته شده است که از سوی امنیت بازداشت شد.

در این نشست محمدمسعود اندرابی، وزیر امور داخله نیز گفت که طالبان آماده‌ یک جنگ تمام عیار برای سال آینده شده‌اند. وزیر امور داخله هم‌چنان از آماده‌گی نیروهای امنیتی برای دفع این حملات سخن گفت.

 او نیز ترورهای هدف‌ مند را کار گروه طالبان عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала