دیدار اتمر با سفیر قطر در کابل

عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان صبح امروز با آقای سعید بن مبارک الخیارین الهاجر، سفیر دولت قطر مقیم کابل دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که محمد حنیف اتمروزیر امور خارجه، صبح امروز با آقای سعید بن مبارک الخیارین الهاجر، سفیر دولت قطر مقیم کابل، در  دفتر کارش دیدار و ملاقات کرد.

این خبرنامه می افزاید که آقای اتمر از غم‌شریکی دولت و مقامات قطری و اشتراک آقای دکتور مطلق القحطانی، فرستادهٔ ویژه وزیر امور خارجه قطر در امر مبارزه با تروریزم و میانجیگری برای حل منازعات، در مراسم تشییع جنازهٔ شادروان عبدالحکیم دلیلی سفیر افغانستان در دوحه ابراز سپاس و امتنان نمود. آقای اتمر روابط میان افغانستان و قطر را دوستانه و برادرانه خوانده، از تلاش‌های دوحه برای آغاز و ادامه گفتگوها میان جمهوری اسلامی افغانستان وطالبان به نیکی یادآوری کرد.

   ادامه مذاکرات؛ هیات مذاکره‌ کننده دولت دوشنبه به قطر می ‌رود - اسپوتنیک افغانستان
ادامه مذاکرات؛ هیات مذاکره‌ کننده دولت دوشنبه به قطر می ‌رود

در ادامه این خبرنامه آمده است که سفیر قطر مقیم کابل، با تقدیر از تلاش‌های مرحوم دلیلی در راستای گسترش و تقویت مناسبات میان افغانستان و قطر، درگذشت وی را ضایعه بزرگ دانسته، با تأکید بر ادامه همکاری‌های کشور متبوعش در بخش‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان، پیام جلالتمآب شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر آن کشور را، به وزیر امور خارجه کشور تسلیم نمود.

در این ملاقات، طرفین راجع به گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها میان افغانستان و قطر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، صحت و تعلیم، گفتگوهای صلح و موضوعات مرتبط دیگر، صحبت و تبادل نظر کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала