چین به حمایت مالی از حمله به نظامیان امریکا در افغانستان متهم شد

© AFP 2023 / Wakil Kohsarچین به حمایت مالی از حمله به نظامیان امریکا در افغانستان متهم شد
چین به حمایت مالی از حمله به نظامیان امریکا در افغانستان متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو مقام دولتی ارشد امریکا از اتهام‌زنی کاخ سفید به دولت چین در خصوص حمایت مالی از حمله شبه‌نظامیان در افغانستان به نظامیان امریکایی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وبگاه آکسیوس به نقل از دو مقام رسمی امریکا مدعی شده که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا، قصد دارد اطلاعات تائید نشده‌ای را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کند که شامل اتهاماتی علیه چین مبنی بر تلاش برای پرداخت مشوق‌های مالی به بازیگران غیردولتی در ازای حمله به نظامیان امریکایی در افغانستان است.

پنتاگون شواهد نیافت؛ سناریوی تبانی روسیه با طالبان به نفع کی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون شواهد نیافت؛ سناریوی "تبانی روسیه با طالبان" به نفع کی بود؟

این اتهامات 20 روز مانده به موعد تحویل قدرت به جو بایدن دموکرات و در حالی مطرح می‌شود که ترامپ از ماه‌ها پیش به دنبال افزایش فشار علیه چین و بستن دست دولت‌های بعدی واشنگتن در تعامل با پکن است.

در اواخر ماه جون امسال، نشریه امریکایی نیویارک‌تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: «کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز،رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است».

همچنان دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز اعلام کرد که گزارش روزنامه امریکایی نیویارک‌تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала