ترامپ بالاتر از اوباما، «تحسین‌برانگیزترین فرد» امریکا شد

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ بالاتر از اوباما، «تحسین‌برانگیزترین فرد» امریکا شد
ترامپ بالاتر از اوباما، «تحسین‌برانگیزترین فرد» امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظرسنجی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد، رئیس رئیس‌جمهور کنونی امریکا در صدر فهرست ۱۰ فرد تحسین‌برانگیز سال ۲۰۲۰ این کشور و رئیس جمهور پیشین امریکا در رتبه دوم قرار گرفت.

ترامپ: اگر دموکرات ها بودند، دزدی انتخابات را اقدام جنگی در نظر می گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اگر دموکرات ها بودند، دزدی انتخابات را اقدام جنگی در نظر می گرفتند
به گزارش اسپوتنیک، نتیجه نظرسنجی موسسه گالوپ در امریکا نشان می‌دهد، دونالد ترامپ توانست رتبه نخست فهرست ۱۰ فرد تحسین‌برانگیز در امریکا را به خود اختصاص دهد.

به نوشته وبگاه هیل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا رکورد ۱۲ ساله باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین این کشور در قرار داشتن در صدر فهرست افراد تحسین‌برانگیز امریکا را شکست.

بر پایه این گزارش، نتیجه نظرسنجی گالوپ که امروز سه شنبه منتشر شد حاکی از آن است که ترامپ در سال ۲۰۲۰ تحسین‌برانگیزترین فرد در امریکا شده است.

بر پایه داده های این نظرسنجی، رئیس‌جمهور کنونی امریکا با ۱۸ درصد آرا در صدر فهرست ۱۰ فرد تحسین‌برانگیز این کشور قرار بگیرد و اوباما با ۱۵ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. 

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب امریکا هم در این نظرسنجی با ۶ درصد آرا، رده سوم این فهرست را از آن خود کرد. آنتونی فائوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا با سه درصد در رتبه چهارم قرار گرفت.

بر پایه نظرسنجی گالوپ، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با اخذ دو درصد آرا رده پنجم این فهرست را کسب کرد. 

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت امریکایی تِسلا، برنی سندرز سناتور شناخته شده ایالت ورمونت، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، لبران جیمز بسکتبالیست مشهور امریکایی و دالایی لاما رهبر معنوی تبتی‌ها با کسب یک درصد آرا در رده‌های بعدی این لیست قرار گرفتند.

با مشخص شدن نتیجه نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۰، این دهمین بار است که ترامپ در فهرست ۱۰ فرد تحسین برانگیز امریکا قرار می‌گیرد. وی در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۸۹ و ۲۰۱۱ هم در این فهرست قرار گرفته بود.

حضور بایدن در فهرست ۱۰ فرد تحسین‌برانگیز در امریکا، تا پیش از سال روان تنها یک بار و در سال ۲۰۱۸ پیشینه داشته است.

بر پایه نظرسنجی گالوپ، ۴۸ درصد از جمهوری‌خواهان ترامپ را تحسین‌برانگیزترین فرد امریکا انتخاب کردند که این موضوع تا پیش از این پیشینه نداشت و هیچ شخصی نتوانسته بود بیشتر از دو درصد نظر مساعد جمهوری‌خواهان را جلب کند.

وضعیت ترامپ و اوباما در میان افراد وابسته به احزاب مستقل در امریکا با هم برابر است و هر دوی آنها نظر مساعد ۱۱ درصد از مستقل‌ها را کسب کردند.

نظرسنجی موسسه گالوپ طی روزهای اول تا ۱۷ دسامبر و از ۱۰۱۸ فرد بزرگسال در امریکا گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала