زیان 3.5 میلیارد دالری بنیانگذار علی بابا 

© REUTERS / Marcos Brindicciزیان 3.5 میلیون دالری بنیانگذار علی بابا 
زیان 3.5 میلیون دالری بنیانگذار علی بابا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار علی بابا در میان فرو افتادن سهام این شرکت در جریان یک روز 3.5 میلیارد دالر زیان کرد. 
علی بابا و فورد دستگاه فروش موتر در چین - اسپوتنیک افغانستان
اسرار ثروت و موفقیت افسانوی علی بابا+عکس

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه رتبه بندی آنلاین Forbes Real-Time، جک ما بازرگانی چینی بنیانگذار علی بابا در میان فرو افتادن سهام این شرکت در جریان یک روز 3.5 میلیارد دالر زیان کرد. 

در پایان معاملات روز پنجشنبه ثروت جک ما نزدیک به 57.3 میلیارد دالر برآورد شد و او به رتبه 19 در لیست فرو افتاد. 

سهام در میان اخبار تحقیقات ضد انحصاری علیه آن، دچار افت جدی شد. سهام این شرکت در هنگ کنگ 8.1 درصد کاهش یافت، در حالی که در بورس سهام NASDAQ - 13.3 درصد کاهش پیدا کرد.
مقام های چینی در میانه ای ماه دسامبر با میلیاردر اعلام جنگ کردند. وال استریت ژورنال نوشت، که شی جین پینگ، به دلیل اظهارات جک ما، شخصاً دستور تعلیق قرار دادن سهام شرکت مالی و فناوری Ant Group (زیرمجموعه Alibaba) را صادر کرد، که وارد بورس چین شد. در نتیجه ، Ant Group ، مالک سیستم پرداخت Alipay ، از طریق IPO سقوط کرد ، که می تواند بزرگترین زیان تاریخ باشد. ناخرسندی در پکن با سخنرانی میلیاردر در شانگهای در 24 اکتبر ، هنگامی که او به نقل از رئیس PRC انتقاد کرد و از قوانین حاکم بر صنعت پیشرفته کشور انتقاد کرد، باعث نارضایتی شد.

در پایان ماه ، تحقیقات علیه علی بابا ، مظنون به نقض قوانین ضد انحصاری آغاز شد. این مربوط به رویه شرکت است که در آن الزام می شود شرکا با رقبا کار نکنند.

یادآوری می کنیم، که روز سه شنبه ، 22 دسامبر ، ثروت یکی از ثروتمندترین ساکنان کره زمین ، رئیس تسلا و اسپیس ایکس الون ماسک ، 8.8 میلیارد دالر کاهش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала