اسرار آتش جهنم افشا شد

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site OfficeИспытание термоядерного взрывного устройства в США
Испытание термоядерного взрывного устройства в США  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویدیوی منفجر شدن قوی ترین بمب جهان مسما به "آتش جهنم" افشا گردید.

به گزارش اسپوتنیک "شاه بمب" ساخت شوروی که در سال 1961 آزمایش شد، حدود 50 میلیون تن تیراتیل ظرفیت داشت.

قابل ذکر است که قدرتمندترین بمب هستوی آزمایش شده RDS-220 یا به نام ساده "شاه بمب" نام داشت. فیلم انفجار این بمب هایدروجنی اخیراً توسط Rosatom به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد صنعت هستوی روسیه نشر شد. 30 دقیقه اول این ویدئو یک گزارش خبری با عناصر تبلیغات کلاسیک اتحاد جماهیر شوروی است، که شرح تاریخ بمب و آمادگی برای آزمایش است.

آزمایش بمب اتمی 50 مگاتن در اتحاد جماهیر شوروی - اسپوتنیک افغانستان
اتحاد جماهیری شوروی چگونه "بمب اتمی تزار" را آزمایش کرد؟

شاه بمب تقریباً 8 متر طول و بیش از دو متر قطر داشت. برای انتقال آن از بمب افکن Tu-95V استفاده شد.

جزیره Severny ، واقع در اقیانوس منجمد شمالی، پلیگون آزمایش انتخاب شد و قوی ترین بمب جهان در ارتفاع چهار کیلومتری سطح بحر منفجر شد.

حین انفجار، بمب افکن با وصف که در فاصله 120 کیلومتری مرکز انفجار قرار داشت، با آن هم تحت موج انفجار قرار گرفت. هواپیما در هوا چرخانده شد اما پیلوتان توانستند پرواز را کنترل نمایند و راحت نشست نمایند.

"تزار بمب" به یک سلاح غیرعملی تبدیل شد - برنده بیابانی دریافت کرد که هیچ کس به آن احتیاج نداشت. بعداً ، در سال 1963 ، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی، امریكا و بریتانیا "پیمان منع آزمایش جزئی" را امضا كردند و همه انفجارها "به زیر زمین" منتقل شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала