ادعای جنایات جنگی نظامیان هالندی در افغانستان تحقیق می‌شود

© US Air Forceادعای جنایات جنگی نظامیان هالندی در افغانستان تحقیق می‌شود
ادعای جنایات جنگی نظامیان هالندی در افغانستان تحقیق می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع هالند خواستار آغاز تحقیق درباره اعتراف یک سرباز بازنشسته این کشور به ارتکاب جنایات جنگی نظامیان هالندی در سال 2007 در افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی به نقل از روزنامه «ترو» می‌گوید که سروی هولزکن، سرباز بازنشسته ارتش این کشور که در سال 2007 در ولایت ارزگان افغانستان وظیفه انجام داده است، اعتراف کرد که به سوی غیرنظامیان آتش گشوده و امکان دارد که آنها را کشته باشد.

هولزکن اظهار داشت که به سمت دو خانه متعلق به غیرنظامیان در ارزگان تیرندازی کرده‌اند و احتمال دارد که در این تیرندازی غیرنظامیان کشته باشند.

این سرباز بازنشسته با بیان اینکه گمان می‌کردند در خانه‌های مورد هدف حمله آنها اعضای طالبان حضور دارند، ولی پس از تیرندازی متوجه حضور غیرنظامیان در این منازل شده‌اند، گفت طبق اطلاعات به دست آمده از طریق دستگاه بی‌سیم و دستورهای داده شده این حمله را انجام داده‌اند.

وی همچنان اظهار داشت که در جریان این حادثه از طرف مقابل صدای شلیک نیامده است.

یک سرباز بازنشسته دیگر نیز این حادثه را تایید کرد.

هولزکن همچنان تاکید کرد که این اقدامات ناعادلانه بوده و فقط درصورت حفظ غیرنظامیان، دفاع از خود و تحت خطر قرار گرفتن ماموریت اجازه شلیک داشته‌اند و این قانون را نقض کرده‌اند.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است که وزارت دفاع هالند پس از اظهارات هولزکن شوکه شده و درباره این حادثه تحقیقات اولیه را آغاز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала