جمهوری اسلامی افغانستان برای دور دوم مذاکرات آماده است

© Photo / ARG / ARG جمهوری اسلامی افغانستان برای دور دوم مذاکرات آماده است
 جمهوری اسلامی افغانستان برای دور دوم مذاکرات آماده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که هیأت مذاکره‌ کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان آماده‌ برگزاری دور دوم مذاکرات با گروه طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ناجیه انوری، سخن‌گوی وزارت دولت در امور صلح امروز (چهارشنبه، 3 جدی) در یک کلیپ ویدیویی گفته است که هیأت مذاکره‌ کننده‌ دولت مشوره‌هایی دریافت کرده و هنوز هم مشوره‌ها جریان دارد.

به گفته‌ خانم انوری، این درک وجود دارد که مذاکرات یک روند پیچیده است، اما اجماع تمام مردم افغانستان به‌شمول سیاسیون و رهبری دولت وجود دارد که جنگ جاری در کشور هرچه زودتر خاتمه یابد.

ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ملا برادر: فیصله های مذاکرات صلح در مشورت با رهبری طالبان در پاکستان نهایی می‌شود

مذاکرات صلح افغانستان در 22 سنبله‌ی سال جاری در حضور نمایندگان شماری از کشورهای منطقه و جهان در شهر دوحه، پایتخت قطر افتتاح شد.

بیش از دو ماه زمان گرفت تا هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند. در واپسین روزهای دور اول مذاکرات صلح،‌ دو طرف به‌گونه‌ی شفاهی آجنداهای موردنظرشان را باهم شریک کرده‌اند.

به‌ منظور بحث و مشورت روی آجندا، مذاکرات صلح با توافق دو طرف در 22 قوس برای مدت سه هفته متوقف شد. قرار است دور بعدی  مذاکرات در 16 جدی دوباره از سر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала