بریتانیا از کشف گونه‌ای جدیدتر کرونا خبر داد

© Depositphotos.com / Chalabalaبریتانیا از کشف گونه‌ای جدیدتر کرونا خبر داد
بریتانیا از کشف گونه‌ای جدیدتر کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت انگلیس از کشف گونه دیگری از ویروس کرونا که جهش یافته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مت هانکوک وزیر صحت انگلستان در یک کنفرانس خبر از دولت افریقای جنوبی به خاطر شناسایی این ویروس سپاسگزاری کرد و گفت که این ویروس، قدرت انتقال بیشتری دارد و به نظر می‌رسد نسبت به ویروس کرونای جدید جهش بیشتری پیدا کرده است.
آقای هانکوک افوزده است این گونه ویروس در دو نفر از شهروندان این کشور که از افریقای جنوبی بازگشته بودند کشف شده است. وزیر صحت انگلیس این مسئله را "بسیار نگران‌کننده" خواند.

نوع جدید کرونا به اسراییل هم رسید - اسپوتنیک افغانستان
نوع جدید کرونا به اسراییل هم رسید

وی گفت: "به نظر می‌رسد که این ویروس قابلیت انتقال بیشتری دارد و ظاهراً نسبت به گونه جدید ویروس که در انگلیس کشف شده، جهش بیشتری پیدا کرده است."
دولت انگلیس از تمامی کسانی که ظرف دو هفته گذشته به آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند و تمامی افرادی که با آنها در تماس بوده‌اند خواست فوراً خودشان را قرنطینه کنند.
وزیر صحت انگلیس دوشنبه هفته گذشته کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا را اعلام کرده بود که نسبت به گونه اصلی کشف‌شده در چین جهش پیدا کرده بود.
پیش از این در انگلیس تأیید شده بود که نوع جدید ویروس کرونا در کشور می تواند 70 درصد بیشتر از حد معمول عفونی باشد و احتیاط بیشتری را از مردم می ‌طلبد. در همان زمان اشاره شده است که با وجود قدرت سرایت پذیری متفاوت، هیچ چیز نشان دهنده افزایش خطر آن از نظر مرگ و میر و نیاز به بستری شدن نیست.
این درحالیست که در پی آزمایش‌ها در لابراتوار مرکزی وزارت صحت این کشور ۴ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا پیدا شد. وزارت صحت اسراییل با اعلام این خبر گفته است که ۳ تن از بیماران به تازگی از انگلستان به این کشور آمده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала