عبدالله به تاجیکستان رفت

© @AFGHANCE/FB عبدالله به تاجیکستان رفت
  عبدالله به تاجیکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی در ادامه سفر های منطقه‌‍ای اش، بامداد امروز دوشنبه یکم جدی به تاجیکستان سفر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای سپیدار، عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه‌ برای جلب حمایت منطقه‌ای از تلاش‌های صلح امروز (دوشنبه، یکم جدی) راهی دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

در یک خبرنامۀ سپیدار آمده‌است که قرار است در این سفر دو روزه به شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، عبدالله عبدالله با امام‌علی رحمان، رییس‌جمهور، قاهر رسول‌زاده، نخست وزیر، محمدطاهر ذاکرزاده، رییس مجلس نماینده‌گان و دیگر مقام‌های این کشور، دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرنامه می‌افزاید که در این سفر، دربارۀ روند صلح افغانستان و چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو در این زمینه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

این چندمین سفر منطقه‌ای عبدالله در مورد روند صلح است.

او پیش از این به هدف جلب حمایت از روند صلح، به کشورهای پاکستان، ایران، هند، ازبکستان و ترکیه سفر کرده‌است.

سفر وی به تاجیکستان در حالی انجام می‌شود که مذاکرات میان دولت و طالبان متوقف است.

قرار است که این مذاکرات به تاریخ پنجم ماه جنوری دوباره از سرگرفته شود.

شورای عالی مصالحۀ ملی روز گذشته گفت که فشردۀ پنج‌روز رأی‌زنی‌های هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان همین بوده‌است که دور دوم مذاکرات باید پیش از زمان تعیین شده آن آغاز شوند.

هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان پس از برگشت از دوحه، تاکنون یک بار با رئیس جمهور و دوبار با عبدالله عبدالله، دیدار کرده‌اند. قرار است این در روزهای آینده با اعضای شورای ملی، کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی و شهروندان افغانستان نیز رأی‌زنی کند.

به تازه‌گی خبرگزاری رویترز از زبان منابع طالبان در قطر گزارش داده‌است که قرار است اعضای دفتر طالبان در قطر با برخی از اعضای رهبری این گروه در پاکستان نیز دیداری داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала