تاکید خلیل‌زاد بر کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش‌بس

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadتاکید خلیل‌زاد بر کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش‌بس
تاکید خلیل‌زاد بر کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش‌بس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از حکومت و طالبان بار دیگر خواسته است تا به خواست افغان‌ها احترام بگذارند و آتش‌بس کنند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در توییتر خود با قربانیان رویداد ولایت غزنی غم شریکی کرده است و از هر دو طرف بار دیگر خواسته است تا به خواست افغان‌ها احترام بگذارند و آتش‌بس کنند.

خلیل‌زاد گفته است «جمهوری اسلامی و طالبان باید به خواسته های مردم شان احترام کنند و هر چه زودتر به یک توافق سیاسی برسند. امریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده است».

او افزوده است که هر دو طرف یکجا و با حمایت بین‌المللی باید در کشور به خطرات مواد منفجر ناشده و ماین‌ها رسیدگی نمایند تا حیات کودکان و بزرگسالان نجات یابند.

خلیل‌زاد همچنان افزایش خشونت‌ها را تقبیح کرده است آن را تخریب روند صلح خوانده است.

وی در این باره گفته است که «ما سطح بلند خشونت های جاری را تقبیح نموده تمام آن های را که این گونه حملات، که وحشت و خونریزی می‌آفریند، را اجازه و انجام می‌‌دهند، محکوم می‌کنیم».

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که «هدف آنها ایجاد نفاق و استفاده از خشونت برای تضعیف افغان‌هایی است که به صلح، ختم دایمی خشونت، و یک افغانستان مرفه متعهد اند. این دشمن باید رد شود».

خلیل‌زاد افزوده است که در این اواخر مرگ و میر افغان‌ها به ویژه غیر نظامیان بسیار معمول شده است.

وی گفته است که جنگ روان در کشور مشروعیت اش را از دست داده است.

وی افزوده است که «در موجودیت توافقنامه ایالات متحده – طالبان، اعلامیه مشترک امریکا – افغانستان، حمایت گسترده بین‌المللی از صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، از نظر شمار زیاد افغان‌های که به صلح و امنیت نیاز دارند و آرزوی آنرا دارند، جنگ و کشتن بین‌الافغانی مشروعیت اش را از دست داده است».

این در حالی است که در این اواخر در یک انفجار در غزنی به‌مشول 12 کودک 15 غیرنظامی جان باختند.

همچنان در این اواخر خشونت‌ها به ویژه قتل‌های هدفمند در افغانستان افزایش یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала