کمیسیون انتخابات: سه انتخابات را در ماه میزان 1400 برگزار می‌کنیم

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistanکمیسیون انتخابات: سه انتخابات را در ماه میزان 1400 برگزار می‌کنیم
کمیسیون انتخابات: سه انتخابات را در ماه میزان 1400 برگزار می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به حکومت پیشنهاد کرده است که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی و شماری از شهرداری‌ها در ماه میزان سال آیندۀ خورشیدی برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز شنبه ( 29 قوس) در یک نشست خبری در این کمیسیون گفت که تمامی آماده‌گی‌‌های فنی و عملیاتی برای برگزاری این انتخابات در ماه میزان سال آینده توسط این کمیسیون گرفته شده است.

وی افزود که ارزیابی مجدد مرکزهای رأی‌دهی، اصلاح فهرست رأی‌دهنده‌گان و ثبت‌ نام تقویتی رأی‌دهنده‌گان از مهم‌ترین موضوع‌هایی‌ست که پیش از برنامه‌های عملیاتی انتخابات پارلمانی غزنی، شوراهای ولایتی و شهرداری‌ها توسط کمیسیون انتخابات انجام خواهد شد.

نورستانی تأکید کرد که این کمیسیون بر بنیاد تجارب کسب‌شده از انتخابات گذشته، تلاش می‌کند این انتخابات را خوب‌تر تنظیم و مدیریت کند.

وی گفت که کمیسیون انتخابات مصمم است تمامی مسئله‌های انتخاباتی را به ‌منظور اخذ دیدگاه‌های طرف‌های دخیل و حامیان بین‌المللی انتخابات افغانستان با آنان در میان بگذارد.

رئیس کمیسیون انتخابات افزود که این کمیسیون سند پروژۀ پشتی‌بانی از انتخابات را با دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما و برنامۀ توسعه‌یی ملل متحد به امضا رسانده است.

نورستانی هم‌چنان از حکومت خواست که با فراهم‌کردن بودجه و تأمین امنیت انتخابات 1400، زمینۀ برگزاری آن را فراهم کند.

به گفتۀ وی، کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ 16 اسد 1399، طرح برگزاری انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را به گونۀ رسمی با ریاست‌جمهوری در میان گذاشته بود که بنابر تصمیم ریاست‌جمهوری، 31 ثور سال 1400 خورشیدی تاریخ برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده بود؛ اما بنابر مکتوب اخیر، تاریخ دقیق برگزاری انتخابات ماه میزان سال 1400 خورشیدی تنظیم شد.

انتخابات پارلمانی گذشته در 33 ولایت کشور با چهار سال تأخیر در ماه میزان سال 1397 برگزار شد. اما انتخابات پارلمانی غزنی به ‌دلیل اختلاف‌ها روی نحوۀ برگزاری انتخابات هنوز برگزار نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала