گزارش رویترز از دسترسی «هکرهای روسی» به ارتباطات داخلی امنیت ملی امریکا

© Fotolia / Artur Marciniecگزارش رویترز از دسترسی «هکرهای روسی» به ارتباطات داخلی امنیت ملی امریکا
گزارش رویترز از دسترسی «هکرهای روسی» به ارتباطات داخلی امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبرگزاری رویترز از دسترسی تیمی از هکرها که «گویا برای دولت روسیه کار می‌کنند» به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی امریکا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری از دسترسی یک تیم از هکرهای پیچیده، که گفته می شود برای دولت روسیه کار می کنند، به وزارت ارتباطات داخلی امنیت داخلی ایالات خبر داده اما هنوز مدارک مشخصی از دخالت دولت روسیه در این حادثه ارایه نکرده است.

الکسی ولتورنیست دستیار وزیر امور عمومی گفت: وزارت امنیت داخلی آمریکا از هک‌های سایبری در دولت فدرال آگاه است و در تلاش است تا به این تهدیدها پاسخ دهد.

ولتورنیست در بیانیه‌یی افزود: وزارت امنیت داخلی از تخلفات سایبری در دولت فدرال آگاه است و در حال همکاری نزدیک با شرکای ما، چه دولتی و چه خصوصی، برای ایجاد یک پاسخ فدرال به این موضوع است.

به گفته این خبرگزاری، گفته می شود که این حمله ادامه حمله‌یی است که روز یکشنبه گزارش شد، در آن هکرها توانستند به سیستم وزارت خزانه داری و بازرگانی ایالات متحده دسترسی پیدا کردند.

پیش از این، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود كه گروهی از هكرها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم خزانه داری آمریكا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا كنند و داده های آنها را بدزدند؛ مقیاس هک به قدری شدید بود که به گفته یکی از منابع، روز شنبه جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برگزار شد.

سفارت روسیه در ایالات متحده اتهامات رسانه های آمریکایی علیه فدراسیون روسیه را بی اساس خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، درباره اظهارات در مورد حملات هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا گفت که روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد و همچنین یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را داد اما پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نکرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала