تمجید روزنامه آمریکایی از «تانک هیولای» روسیه

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر تانک روسی تی-90
تانک روسی تی-90 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقاله نویس آمریکایی با بررسی ویژگی های پیشرفته ترین تانک T-90 روسیه، آنرا "هیولا" نامید.

 به گزارش اسپوتنیک، مقاله نویس آمریکایی کالب لارسون در مقاله ای برای مجله National Interest تانک روسی T-90  را تمجید کرد.

نویسنده، این وسیله نقلیه جنگی را یکی از بهترین اختراعات نظامی در روسیه دانست.

تمجید روزنامه امریکایی از تانک «ترمیناتور» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تمجید روزنامه امریکایی از تانک «ترمیناتور» روسیه

لارسون گفت: " تانک T-90 و انواع مختلف آن بهترین ماشین جنگی هستند. این تانک بسیار مدرن، دارای بسیاری از سیستم های زرهی و تسلیحاتی است که به سادگی می‌توان آنها  را تغییر داد. این تانک هم اکنون به سراسر جهان صادر می‌شود.

به گفته وی ، این تانک دارای طرحی سنتی است که به جنگ جهانی دوم برمی گردد: بدنه و برجک با ارتفاع کم که باعث می شود وسیله نقلیه جنگی هدف دشواری برای دشمن باشد. خدمه T-90 می توانند حداکثراز  سه نفر تشکیل شده است.

 این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که توسعه دهندگان تانک های خانواده T-90 بر فناوری های آزمایش شده با زمان تمرکز کرده که به تدریج در حال بهبود هستند.

T-90 یکی از گونه‌های تانک‌های پیشرفته ارتش روسیه است که تولید آن از سال 1993 آغاز شد. این تانک با پیشرفت T-72  ساخته شده .

تانک « T-90» مجهز به سیستم خودکار آتش «کالینا»، سیستم هدایت از دور ماشیندار دافع هوایی با گلوله های 12,7میلیمتری «کورد ام تی»است. این تانک با صفحه های محافظتی ضد آتش و مجموعه دفاعی «رلیکت» در مقابل آتشباری دشمن از خود دفاع می‌کند. راحتی کار خدمه تانک با نصب خنک‌کننده در داخل آن تأمین می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала