Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سرمربی محبوب لیورپول درگذشت

CC0 / / لوگوی باشگاه لیورپول
لوگوی باشگاه لیورپول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمربی پیشین تیم ملی فرانسه و لیورپول که سال‌ها با مشکل قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد، درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، ژرار هولیه، سرمربی پیشین لیورپول، پاری‌سن‌‌جرمن، لیون و تیم ملی فرانسه، در 73 سالگی و چند روز پس از عمل جراحی قلب دار فانی را وداع گفت.

تیم ملی کرواسی - اسپوتنیک افغانستان
کرونا، جان سرمربی پیشین کرواسی را گرفت

هولیه که از مربیان صاحب سبک فوتبال اروپا بود، 6 سال روی نیمکت لیورپول نشست و در پرورش خیلی از ستاره‌های این تیم مثل استیون جرارد و مایکل اوون نقش پررنگی داشت. او برای لیورپول 6 جام از جمله قهرمانی جام‌حذفی انگلیس، جام‌اتحادیه انگلیس، جام خیریه انگلیس، جام یوفا و سوپرجام اروپا را به ارمغان آورد.

او سال 2001 برای لیورپول سه‌گانه جام‌های حذفی، اتحادیه و یوفا را به ارمغان آورد. هولیه با پاری‌سن‌ژرمن و لیون هم قهرمان لیگ یک فرانسه شد. لیورپول در زمان حضور هولیه نیز موفق به کسب قهرمانی لیگ نشد اما او 6 جام برای این تیم به ارمغان آورد که از این میان 5 قهرمانی در سال به یاد ماندنی 2001 به دست آورد.

هولیه قهرمانی جام حذفی، جام اتحادیه، جام یوفا، جام خیریه و سوپرکاپ اروپا را در آن سال از آن خود کرد. او پیش از آن تجربه حضور در تیم ملی فرانسه را نیز داشت اما نتوانست با این تیم به جام جهانی 1994 صعود کند. او همچنین در سال 2010 روی نیمکت لیون نشست و این تیم را به دو قهرمانی پیاپی در لیگ فرانسه رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала