خانه های نخستین ساکنان ماه نشان داده شد + تصاویر

© Sputnik / Alina Polianinaزمانیکه زمین را کاملاً تخریب کنیم، به کجا خواهیم رفت؟
زمانیکه زمین را کاملاً تخریب کنیم، به کجا خواهیم رفت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان شرکت کننده در پروژه ( Moon Village- شهرک قمری) تصاویر از خانه های نخستین ساکنان دهکده در ماه را نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، معماران بزرگترین شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل کار روی چالش برانگیزترین پروژه خود را به پایان رسانده اند: نخستین دهکده در ماه برای سکونت انسان ها چگونه خواهد بود؟

این پروژه توسط متخصصان آژانس فضایی اروپا به دقت بررسی شده است.

عکس های که از سوی این شرکت منتشر شده خانه اولین فضانوردانی را نشان می‌دهد که مستعمره سازی کره ماه را آغاز می‌کنند. این خانه ها در تصاویر به صورت ساختارهای استوانه ای نشان داده شده است. انتظار می رود ساخت و ساز دراین دهه آغاز شود. سقف ها و دیوارهای این گونه خانه ها از سنگ های با ضخامت یک متری ساخته می‌شوند تا فضانوردان را از دمای اشعه و دمای هوا محافظت کند.

خشت ها برای ساخت خانه از خاک قمری جمع آوری شده توسط روبات ها ساخته خواهند شد. شکل مورد نظر به خشت ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی داده می شود.

توسعه دهندگان این پروژه گفته‌اند: "پروژه دهکده ماه فرصت را برای کشف فن آوری های جدید برای معماری فرازمینی در شرایط غیر عادی محیطی فراهم می‌سازد. در کل این کار مزایای همکاری بین رشته ای برای دستیابی به اهداف اکتشاف پایدار بین المللی فضایی را نیزنشان می دهد."

به گفته متخصصان شرکت کننده در این پروژه ، دهکده ماه بر اساس اصول علمی بنا شده است: "نور خورشید می تواند از طریق انرژی مهار شود و منابع موجود در ماه می تواند برای تولید مواد مصرفی و سایر وسایل حیات مورد استفاده قرار گیرد. مواد حاصل از ذوب شدن ماده منجمد و آب ذخیره شده در دهانه های سایه دار دائمی نزدیک قطب جنوب برای ایجاد تنفس هوا و سوخت موشک استخراج خواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала