عمر: حکومت موقت و برگشت به گذشته، سراب و خیال واهی است

عضو شوید
وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهور و رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری به گزارش روزنامه اطلاعات روز واکنش تند نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور و رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری، در مراسم معرفی رسمی خانم فاطمه مورچل، در سمت معاون جدید سخنگوی رییس جمهور و محمد حیدری، به عنوان متخصص ارتباطات عامه؛ از روزنامه اطلاعات روز، برخی اعضای پارلمان و شماری از سیاسیون، به خاطر موضع گیری های شان در پی نشر گزارش اطلاعات روز مبنی بر مصرف این اداره از کود ۹۱ انتقاد کرد.
او با اشاره به گزارش یک هفته پیش روزنامه اطلاعات روز در ارتباط به استفاده از کود ۹۱ گفت: این کود برای مصارف اموری است که در جریان سال واقع می‌شوند، کود ۹۱ جزء بودجه رسمی مصوب پارلمان است و صلاحیت استفاده از آن را رییس جمهور دارد.

واکنش وحید عمر به تصمیم مجلس سنا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وحید عمر به تصمیم مجلس سنا

آقای عمر، با تأکید برآنکه در اواخر سال ۱۳۹۸ رییس جمهور در همان موقع، با وجودی که صلاحیت قانونی برای استفاده از کود در مواردی که صلاح می‌بیند را داشت، دستور به ترتیب یک لایحه برای استفاده از کود ۹۱ در بودجه سال ۱۳۹۹ را داد. آن لایحه ترتیب و اکنون مورد اجرا است.
وی افزود: اسنادی که چند روز پیش از روزنامه اطلاعات روز نشر شد، یک بخشی از آن در سال ۱۳۹۸ نیز نشر شده بود و در نتیجه آن حکومت اقداماتی را کرد، اما این که چرا آن اسناد بار دیگر در آستانه سال ۱۴۰۰ نشر می شود، چیزی است که برای او قابل درک نمی باشد.
او گفت آنچه یک تعداد کارمندان حکومت در سال ۱۳۹۸ به نام معاش یا امتیاز دریافت کرده اند، مورد غیر معمول نیست و معاش و امتیازات شان، از نورم قانونی که دولت برای بست های مختلف ادارات دولتی ترتیب داده، پرداخت گردیده است.
او همچنان گفت پس از گزارش اطلاعات روز، یک تعداد از سیاسیون و برخی اعضای پارلمان افغانستان یک موج سواری عجیبی را شروع کردند، بحث هایی در پارلمان ایجاد شد و یک تعداد ضمن انتقاد های عجیب وغریب، دشنام و نفرین نیز فرستادند.
آقای عمر خطاب به ناهید فرید، عضو ولسی جرگه در مورد ادعای وی مبنی براینکه از مردم گرسنه و مردم بی دسترخوان افغانستان نمایندگی می کند وکسانی که در حکومت استند فاسد اند گفت: زندگی خانم ناهید فرید تبلور زندگی یک آدم بی نان وبی دسترخوان این مملکت بوده نمی تواند، وخانم فرید از آن جایگاه نمی تواند صحبت کند.
رییس اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، با انتقاد از عارف رحمانی، عضو دیگر ولسی جرگه در مورد گزارش روزنامه اطلاعات روز و نشر آن در فیسبوک، از وی خواست که پیش از اعتراض بالای رییس جمهور، به یوتیوب سربزند و به صحبت های وزیر مالیه وقت که در مورد او در قضیه درخواست یک ونیم دالر از حکومت، در بدل عدم رأی استیضاح به یکی از وزرای پیشنهادی حکومت داشته است، به مردم پاسخ بگوید.
او همچنان از رحمت الله نبیل، به خاطر آنکه از هر موجی به وجود آمده در حکومت استفاده می کند و در آن از همه پیشی می گیرد گفت که آقای نبیل نیز در مساله گزارش اطلاعات روز، حکومت را به حیف ومیل متهم کرده است. آقای عمر، اما با نشان دادن فورم دارایی ثبت شده اش به رسانه ها گفت: حاضر است حاصل تلاش و مزد ۲۵ سال کارش را، با ۵ درصد از دارایی آقای نبیل و یا یکی از خانه های وی معاوضه کند.

  واکنش ریاست‌جمهوری افغانستان به گزارش تحقیقی اطلاعات روز     - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ریاست ‌جمهوری افغانستان به گزارش تحقیقی اطلاعات روز

رییس عمومی اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری همچنان با تأکید بر آنکه یک قسمت از این موج سواری ها به خاطر این است که یک سرابی به نام حکومت موقت به وجود آمده و یک ذهنیت کاذب و واهی که گویا معامله ای می شود و حکومتی به وجود می آید و آنها در آن جایگاهی میداشته باشند، افزود: حکومت موقت یک سراب است و برگشت به گذشته یک خیال واهی و یگانه راه بقای ما به عنوان یک نظام، یک مردم و یک کشور، در تداوم کاری است که ۱۹سال پیش شروع کرده ایم.
او از تویت ذبیح الله مجاهد، در مورد گزارش اطلاعات روز نیز یاد آوری کرد و خطاب به وی گفت در آن جایگاه سیاسی و اخلاقی نیست که این گونه موضع گیری را داشته باشد. عمر خطاب به طالبان گفت شما بیایید یک صفحه گزارش مالی پنج سال حکومت استبدادی تان را به مردم ارایه کنید.
آقای عمر از همکارانش در بخش اطلاع رسانی حکومت در خواست نمود که با وجود روزهای سخت و دشواری که پیش روی شان است و تهدید هایی که وجود دارد وهمچنان انتقادات غیر منصفانه؛ به کارشان ادامه بدهند ومطمین باشند که تاریخ در قسمت کار آنان وارزش ها و نظامی که از آن دفاع کرده اند، قضاوت می کند.
رییس اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری در پایان، از خانم مورچل و آقای حیدری، به خاطر پذیرفتن مسوولیت های شان سپاسگزاری نمود و گفت که آنان از امروز به بعد کار خود را در راستای اطلاع رسانی، توضیح موقف دولت و دفاع از حقوق آزادی ها و ارزش های مردم افغانستان آغاز می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала