جنگنده Su-57 روسیه تهدید واقعی برای ناتو شناخته شد

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده Su-57 روسیه تهدید واقعی برای ناتو شناخته شد
جنگنده Su-57 روسیه تهدید واقعی برای ناتو شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی توضیح داد که چرا جنگنده های Su-57 "" روسیه برای ناتو به عنوان یک تهدید جدی تلقی می‌گردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ای آمریکایی National Interest در مقاله‌ای به بررسی ویژگی های های  Su-57 "" روسیه و اینکه چرا این جنگنده ها برای ناتو خطرناک است، پرداخته.

این نشریه آمریکایی پنج ویژگی از جنگنده نسل پنجم Su-57 روسیه را به عنوان "تهدید واقعی" برای ناتو ذکر نموده است.

نویسنده این مقاله اشاره نموده: یکی از مزایای Su-57 آیرودینامیک بودن آن است. طراحی جنگنده بالاترین سطح قدرت مانور و ویژگی های عالی را برای انجام نبردهای هوایی فراهم می کند.

ستایش رسانه‌های امریکایی از جنگنده سو-57 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ستایش رسانه‌های امریکایی از جنگنده سو-57 روسیه

در ادامه این مقاله آمده است: یکی دیگر از ویژگی های این هواپیمای جنگی قدرت شلیک آن است. نویسنده می نویسد ، Su-57 می تواند از انواع موشک های هوا به هوا و همچنین سلاح برای از بین بردن اهداف زمینی استفاده کند.

نشریه قیمت این جنگنده ها را به عنوان یکی از ویژگی های بارز دیگر جنگنده روسی یادآوری نموده است. همانطور نشریه اشاره کر ، در سالهای اخیر روسیه توانسته است به طور قابل توجهی هزینه Su-57 را کاهش دهد ، این امر امکان  فعال سازی روند تولید آن را فراهم کرد.

از جمله مزایای این ماشین رزمی ، توانایی آن در مقابله با "اهداف به ویژه مهم" نیز برجسته شده است. نویسنده خاطرنشان می کند ، سیستم‌های مخابراتی در  جنگنده Su-57 به هواپیما امکان می دهد تا به طور موثر دشمن،  از جمله هواپیماهای رادارگریز را ردیابی کند.

آخرین مورد ذکر شده از ویژگی های جنگنده روسی توانایی استفاده از آن در کنار پهپاد سنگین آخوتنیک S-70  است. به گفته نویسنده ، این پهپاد به عنوان بال جنگنده ای ساخته شده است که می تواند توانایی های جنگی آن را بهبود بخشد.

  جنگنده Su-57 جنگنده برتری هوایی چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است که  ساخت آن از سال 2002 آغاز و از سال 2010  در تجهیزات ارتش روسیه قرار دارد.

این جنگنده به گونه‌ای طراحی شده تا توانایی پرواز ابرپیمایشی، ابرچابکی و پنهان‌کاری داشته باشد و با برخورداری از اویونیک پیشرفته بتواند از راه جنگ الکترونیک در زمین و دریا بر جنگنده‌های دشمن چیره شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала