روسیه: به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی نقض قوانین بین المللی است

© Sputnik / Evgenya Novozheninaروسیه: به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی نقض قوانین بین المللی است
روسیه: به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی نقض قوانین بین المللی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه روسیه می گوید که که به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب (مراکش) بر صحرای غربی) نقض حقوق بین المللی است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه، امروز جمعه، اعلام کرد که به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب (مراکش) بر صحرای غربی نقض قوانین بین المللی است.

میخائیل بوگدانوف معاون وزارت خارجه روسیه گفت: "(که به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب (مراکش) بر صحرای غربی) نقض حقوق بین المللی است. قطعنامه های مربوطه، و ماموریت سازمان ملل در زمینه اجرای رفراندوم در صحرای غربی موجود است. انچه که آمریکا انجام داده یک تصمیم یک جانبه ای است، که خارج از چارچوب حقوق بین المللی و مصوبات قطعنامه های شورای امنیت سازمان مللی متحد است، که خود آمریکا نیز به تصویب آنها رای داده است".

ترامپ از عادی سازی روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و مراکش خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از عادی سازی روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و مراکش خبر داد

این در حالی‌ست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که ایالات متحده حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می شناسد.

یادآوری می کنیم، که صحرای غربی سرزمینی در شمال غربی افریقا است. از سال 1884 این منطقه مستعمره اسپانیا بوده است. در سال 1973 ، جبهه مردمی برای آزادی صحرای غربی (پولیساریو) در صحرای غربی ایجاد شد. در سال 1975 ، با فشار فعال مراكش و موریتانی ، توافق نامه ای در مورد انتقال اسپانیا از قسمت شمالی صحرای غربی به حوزه قضایی مراكش و قسمت جنوبی به موریتانی ، در مادرید امضا شد.
اکنون حدود 80٪ از سرزمین صحرای غربی توسط مراکش کنترل می شود، بقیه تحت کنترل جبهه پولیساریو است که جمهوری دموکراتیک عرب صحرا را اعلام کرد. از سال 1991 ، پس از دستیابی به توافق در مورد آتش بس ، یک مأموریت صلح سازمان ملل متحد در صحرای غربی در مورد همه پرسی ، ایجاد شده تحت اختیار شورای امنیت سازمان ملل ، فعالیت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала