رژیم غذائی بدون گوشت، نمک و شراب

© Depositphotos.com / Subbotina Anna رژیم غذائی
رژیم غذائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بهترین رژیم غذایی در طول زندگی، خوردن در حد متوسط است.

به گزارش اسپوتنیک، غذا همیشه موضوع برای بررسی است. ما مرتباً درباره رژیم های جدید، اصول تغذیه، خطرات و فواید غذاها می شنویم. اما آنچه گفته می شود همیشه درست نیست.

1. رژیم ها مثر نیستند

. خوردن هیچ نوع غذائی انتتخابی، بدون رژیم غذایی سریع (حداقل برای مدت طولانی) کار نمی کند. اگر می خواهید لاغر شوید؟ کالری کاهش دهید، سعی کنید غذاهای متنوعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و حرکت بیشتری را شروع کنید. واضح است، اما بسیاری به رژیم غذائی خود ادامه داده خود را شکنجه می کنند.

خطرات مرگ ناشی از رژیم غذایی ناسالم - اسپوتنیک افغانستان
خطرات مرگ ناشی از رژیم غذایی ناسالم

2. تبخیر الکل بسیار دشوار است

گاه گاهی می خواهید چیز غیرمعمولی را بپزید. از جمله می توان به شراب سرخ، بیر، کنیاک یا ویسکی اشاره کرد که الکل دارند. اعتقاد بر این است که در جریان تهیه غذا با شراب، الکل تبخیر می شود و می توانیم با خیال راحت تمام خانواده را با گوشت موجود در شراب سرخ معالجه کنیم. در حقیقت، الکل به راحتی در ظرف پخت از ظرف خارج نمی شود. حتی با استفاده از شدیدترین روش - روشن كردن الكل در ماهیتابه – فی صدی الكل فقط 25% كاهش می یابد. به عبارت دیگر ، حتی اگر بعد از پختن، یک پیک کنیاک به ظرف اضافه کنید، کنیاک 4/3 پیک در ظرف باقی می ماند.

3. نمک کس را نمی کشد

نمک سفره یا کلرید سدیم، ماده ای طبیعی است که عطر و طعم غذا را افزایش می دهد. بدن انسان حاوی حدود 1% نمک است که به طور مداوم از طریق ادرار و عرق خارج می شود. نمک برای سلامتی ما مهم است ، بنابراین باید بلعیده شود. بدن ما قادر به مقابله با مصرف نمک اضافی است. اگر مقدار زیادی از آن را بخورید ، به راحتی در ادرار از بدن خارج می شود (البته متوجه شدید که بعد از نمک چگونه می خواهید بنوشید). افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا باید میزان نمک را کاهش دهند اما یک فرد سالم قادر به کنار آمدن با نمک اضافی است که به طور دوره ای وارد بدن می شود.

رژیم غذایی برای جلوگیری از نارسایی قلب - اسپوتنیک افغانستان
رژیم غذایی برای جلوگیری از نارسایی قلب

4- کباب باعث سرطان نمی شود

در فرآیند پختن گوشت روی آتش – کبای داشی و یا سیخ کباب است، که حین پخته شدن آن دو نوع ماده تشکیل می شود: آمین های هتروسیکل (واکنش پروتئین ها و شکرها) و هایدروکاربن های چند حلقه ای (در نتیجه پوسته تردی روی گوشت ظاهر می شود). مطالعه اخیر در مورد افرادی که به طور منظم گوشت کباب می خورند، هیچ ارتباطی بین افزایش خطر سرطان و خوردن گوشت پخته شده در آتش کامل پیدا نکرد.

5. گوشت خوک نیازی به پخته شدن زیاد ندارد

برای مدت بسیار طولانی اعتقاد بر این بود که گوشت خوک هرگز نباید به صورت خام خورده شود. مقصر این ادعا تریچینلا است، کرم های کوچک که در اثر خوردن گوشت خوک به انسان مبتلا می شوند. بنابراین، پخت کامل گوشت خوک تنها روش ایمن برای طبخ آن برای دهه ها بوده است. با این همه، در واقع ، عفونت تریچینلا یکی از نادرترین امراض شناخته شده در طب مدرن است که کشنده نیست و به راحتی قابل معالجه است. اگر گوشت خوک کمی گلابی رنگ باشد، به صحت مضر نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала