جشن پانزده سالگی شبکه تلویزیونی راشا تودی

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جشن پانزده سالگی شبکه تلویزیونی راشا تودی
جشن پانزده سالگی شبکه تلویزیونی راشا تودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی راشا تودی برای اولین بار دهم دسامبر سال ۲۰۰۵ از استودیویی در مسکو برنامه اش را روی آنتن برد.

طی ۱۵ سال پخش برنامه راشا تودی که امروز در تلویزیون و به صورت آنلاین به شش زبان قابل دسترسی است به یکی از محبوب ترین شبکه های تلویزیونی بین المللی خبری در جهان تبدیل شده است. این شبکه جایزه بین المللی هیات داوران International Emmy و همچنین از طرف چهره های برجسته عصر ما چون امیر کوستوریتسا، راجر واترز و الیور استون را دریافت کرده است.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر راشا تودی می گوید: « ما ۱۵ ساله شدیم. ماموران اطلاعاتی کل جهان، نفس راحت بکشید. در روز تولدمان قول می دهیم که در هیچ چیزی دخالت نکنیم.»
راشاتودی در روز تولد ۱۵ سالگی اش، ویدئوی « تهدید سبز» را منتشر می کند که به سبک فیلم های آموزشی امریکایی در زمینه دفاع میهنی در زمان جنگ سرد ساخته شده است. ویدئویی خنده دار و کنایه آمیز که درباره چگونگی محافظت از خود در برابر امواج فعال راشا تودی توضیح می دهد.
در آستانه تولد راشا تودی ویدئوی دیگری نیز منتشرشد که در آن با کمک فناوری «دیپ فیک»، وسواس و حساسیت رهبران جهان را به شبکه تلویزیونی روسی نشان می دهد.

ویدئوی «تهدید سبز»:

 ویدئوی « دیوانه راشا تودی»:

هر هفته ۱۰۰ میلیون نفر شبکه راشاتودی را در ۴۷ کشور جهان ( تحقیقات شرکت بین المللی...) تماشا می کنند. راشا تودی اولین شبکه خبری در جهان است که ۱۰ میلیارد بازدیدکننده در یوتیوب دارد و از بی بی سی، سی ان ان، الجزیره، یورونیوز و فاکس نیوز هم پیشی گرفته است.
طی ۱۵ سال صدها مصاحبه با روسای جمهور و مقامات اول کشورها در راشا تودی پخش شده است. رهبران روسیه، صربستان، اسلوونیا، سوریه، بولیویا، ونزویلا، آرژانتین، اکوادور و غیره با این شبکه گفتگو کردند. نمایش اختصاصی با حضور اسطوره خبرنگاری تلویزیونی لاری کینگ، برنده جایزه پولیترز، کریس هجز، رافائل کورئا رئیس جمهور سابق اکوادور، الکس سالموند وزیر اول سابق اسکاتلند پخش می شود.

راشا تودی؛ نه بار به فینال معتبرترین جایزه در زمینه برنامه های تلویزیونی یعنیEmmy  راه یافته است. راشا تودی صاحب مقام طلای فستیوال تلویزیونی در مونته کارلو در زمینه «بهترین برنامه خبری ۲۴ ساعته» است. به طور کل این شبکه صدها جایزه بین المللی در زمینه رسانه و تلویزیون دریافت کرده است.
لاری کینگ اسطوره خبرنگاری تلویزیونی می گوید: «راشا تودی را کل جهان تماشا می کنند، برای همین ما به هم رسیدیم».
کارگردان صرب امیر کوستوریتسا می گوید: « شبکه روسی راشا تودی ، بهترین نمونه و مثال برای یک شبکه تلویزیونی است،  برخلاف  بی بی سی و سی ان ان که اطلاعات یکجانبه و یک طرفه را منتشر می کنند».

راجر اوترس، بنیانگذار Pink Floyd گفته است:

«در تمام جهان شبکه‌های تلویزیونی خیلی جانبدار وجود دارد. با رابطه‌های مختلف و دلایل بسیار گوناگون. با خوشحالی می‌خواهم خبر بدهم که از بسیاری رویدادها از طریق RT آگاهی حاصل می‌کنم».

اولیور ستاون، کارگردان امریکایی می‌گوید:

«من فقط در شبکه‌ روسی راشا تودی خبر می‌بینم. به این شبکه بیشتر از رسانه‌های امریکا باور دارم که پروپاگندای خالص اند».

اروین الش، نویسندهٔ اسکاتلندی گفت:

«راشا تودی جانبداری بی‌بی‌سی را نشان می‌دهد. مشخص است که «تلویزیون عمومی» ما، بیش از حد در فساد غرق است و به همین دلیل مغرضانه عمل می‌کند. کدام آموزش، خبر و تفریح؟ آیا در بدل همین مزخرفات هزینه پروانه پرداخت می‌کنید؟»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала