خروج مشروط نظامیان آمریکایی از افغانستان

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais خروج مشروط نظامیان آمریکایی از افغانستان
  خروج مشروط نظامیان آمریکایی از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از خروج ناگهانی نظامیان این کشور از افغانستان لایحه‌ای را تصویب کرد که کاهش بیشتر نیروها از 4500 نفر را به گزارش‌دهی و هماهنگی با این نهاد مشروط می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی 740 میلیارد دالری این کشور و لایحه خروج مشروط نظامیان این کشور از افغانستان را با 335 رأی موافق در برابر 78 رأی مخالف تصویب کرد.

قانونگذاران آمریکایی در این لایحه برای جلوگیری از خروج "شتاب‌زده" نظامیان آمریکایی از افغانستان، کاهش بیشتر سطح نیروها از این کشور را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط کردند.

کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌ - اسپوتنیک افغانستان
کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌

این در حالی است که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از 13 هزار نفر در آغاز سال 2020 به حدود 4500 نفر در ماه گذشته رسید و چندی پیش نیز سرپرست پنتاگون گفته بود که سطح نیروها در افغانستان تا 25 دی‌ماه 99 به 2500 نفر کاهش خواهد یافت.

لایحه کنگره در بودجه نظامی سال 2021 آمریکا این اجازه را می‌دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند مگر اینکه پنتاگون و سایر آژانس‌های امنیتی در گزارشی جزئیات تاثیر کاهش نیروها بر امنیت ملی آمریکا و سایر مسایل را توضیح دهند.

گفتنی است که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیروها به کمتر از 4 هزار نفر و نیز پس از آن، هنگامی که نیروها به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد، الزامی است.

کنگره آمریکا همچنین تاکید کرد که هرگونه کاهش بیشتر سطح نیروها در افغانستان باید در هماهنگی با متحدان آمریکا و دولت افغانستان صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала