پرتاب راکت‌های کروز و بالستیک‌‌ از زیردریایی «کارلیا» و بمب‌افکن‌های روسیه + ویدیو

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationپرتاب راکت‌های کروز و بالستیک‌‌ از زیردریایی «کارلیا» و بمب‌افکن‌های روسیه + ویدیو
پرتاب راکت‌های کروز و بالستیک‌‌ از زیردریایی «کارلیا» و بمب‌افکن‌های روسیه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه ویدیویی پرتاب راکت‌های بالستیک و کروز از زیردریایی «کارلیا» و بمب‌افکن‌های تو-160 را از جریان تمرینات نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه می‌گوید که در جریان تمرینات نیروهای هسته‌ای کشور، جدیدترین راکت‌های کروز خا-101 و خا-555 که توسط توپولف تو-160  بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت روسیه انجام شد. این راکت‌های در محفظه‌های بدنه داخلی تو-160 حمل شدند.

وزارت دفاع ملی روسیه ویدیویی از پرتاب راکت‌های بالستیک و کرونا را از جریان تمرینات نیروهای هسته‌ای استراتژیک که روز چهارشنبه تحت هدایت ولادیمیر پوتین سرقوماندان اعلی قوای مسلح روسیه انجام شد، منتشر کرد.

این ویدیو لحظه پرتاب راکت‌های کروز از بمب‌افکن‌های توپولف تو-160 و 95 استراتژیک مافوق صوت روسیه را که از فرودگاه‌های انگلس و اوکراینکا به آسمان بلند می‌شوند، نشان می‌دهد. در ویدیو دیده می‌شود که طیاره‌ها جدیدترین راکت‌های کروز خا-101 و خا-555 را که به نسخه غیرهسته‌ای راکت‌های استراتژیک خا-55 تبدیل شده اند) استفاده کردند.

خا-555 یک راکت کروز استراتژیک فراصوت هواپرتاب است اسلاح شده از خانواده خا-55، مجهز به کلاهک معمولی است و آنرا می‌توان با انواع مختلف کلاهک مجهز کرد. راکت خا-555 در عملیات نظامی نیروهای هوافضا روسیه در سوریه توسط بمب افکن تو-160 و 95 پرتاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала