نظریه غیرمنتظره دانشمندان در مورد منشأ ماه

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر نظریه غیرمنتظره دانشمندان در مورد منشأ ماه
نظریه غیرمنتظره دانشمندان در مورد منشأ ماه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انگلیسی نظریه غیر منتظره ای درباره ظهور کره ماه ارائه داده اند. آنها معتقد اند که احتمال دارد یک زمانی سیاره‌ی دیگری با زمین برخورد نموده و در نتیجه باعث شکل‌‌گیری کره ماه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انگلیس تصور دارند که کره ماه در برخورد زمین و سیاره " Theia " تشکیل شده است. دانشمندان معتقدند  که سیاره Theia "تیا" ممکن است یک سیاره باستانی در منظومه شمسی به اندازه مریخ بوده باشد.  به گفته متخصصان "تیا"  یک سیاره فرضی است که 4.6 میلیارد سال پیش مانند سایر سیارات منظومه شمسی تشکیل شده است.

یک ماده غیر معمول در سمت پنهان مهتاب کشف شد  - اسپوتنیک افغانستان
یک ماده غیر معمول در سمت پنهان مهتاب کشف شد

نتایج این تحقیق دانشمندان انگلیس در مجله Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر شده است.

دانشمندان در تلاش برای درک چگونگی شکل‌گیری ماه در اثر برخورد عظیم،شبیه‌سازی را با کمک سوپر کامپیوتر در "تاسیسات محاسبات با عملکرد بالا دیراک ایجاد کردند تا از آن برای شبیه سازی برخورد سیاره‌ای به اندازه مریخ بنام تیا با زمین اولیه را بررسی کنند.

شبیه‌سازی‌های آنها جسمی در مدار را تولید کرد که می‌توانست بالقوه به جسمی شبیه  کره ماه تبدیل شود. اگرچه همانطور که دانشمندان گزارش دادند این مدرک قطعی مبنی بر مبدا/ منشا ایجاد ماه نیست، اما می‌تواند به محققان در درک شکل‌گیری ماه کمک کند.

در این شبیه‌سازی‌ها، محققان مواد اولیه زمین و تیا را به مدت چهار روز پس از برخورد ردیابی کردند و سپس شبیه سازی‌های دیگری را پس از چرخاندن تیا مانند یک توپ انجام دادند.

برخورد شبیه‌سازی شده با زمین اولیه بسته به اندازه و جهت چرخش اولیه تیا نتایج متفاوتی را ایجاد کرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала