بلجیم نیز از خروج نیروهای خود از افغانستان خبر داد

© Photo / Ludivine Dedonderبلجیم نیز از خروج نیروهای خود از افغانستان خبر داد
بلجیم نیز از خروج نیروهای خود از افغانستان خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع بلجیم روز گذشته ( شنبه، 15 قوس) اعلام کرده است که است که این کشور نیروهای خود را سال آینده میلادی از افغانستان خارج می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، این در حالی است که قبل از این فنلاند نیز گفته بود که نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند.

لودیوین ددونر، وزیر دفاع بلجیم، در یک مصاحبه با روزنامه لیمبرگ گفته است که «ما برای خروج خود که در سال آینده 2021 اتقاق خواهد افتاد آماده‌گی می‌گیریم».

سربازان آلمان - اسپوتنیک افغانستان
خروج عاجل نیروهای آلمان از افغانستان

او در این باره افزوده است که «ما به ساده‌گی خارج نمی‌ شویم، یک توافق با متحدین خود می‌کنیم، تنها تخلیه تجهیزات سه ماه را در بر می‌گیرد».

قرار است که وزارت دفاع بلجیم هفته آینده پلان خارج شدن سربازان اش از افغانستان را به کابینه و بعد به پارلمان آن کشور بسپارد.

در حال حاضر 70 سرباز بلجیمی به رهبری ماموریت قاطع در افغانستان خصوصاً در مزارشریف تحت رهبری مستقیم نیروهای جرمنی اجرای وظیفه می‌کنند.

قبل از این نیز وزیر دفاع بلجیم گفته بود تصمیم خروج سربازان این کشور از افغانستان همزمان با تصمیم ناتو گرفته خواهد شد.

او در این باره گفته بود: «خروج عملی قطعات بلجیمی در هماهنگی نزدیک با همکاران جرمنی اتقاف خواهد افتاد».

این در حالی است که قبل از این نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده امریکا دستور کاهش سربازان امریکایی را از افغانستان داده بود و مقام‌های این کشور گفته بود که تا ماه جنوری سال آینده میلادی سربازان اش را به دو هزار 500 تن کاهش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала