امریکا روس‌های متولد شده در جزایر کوریل را جاپانی می‌داند

© Sputnik / Sergei Krasnoukhovامریکا روس‌های متولد شده در جزایر کوریل را جاپانی می‌داند
امریکا روس‌های متولد شده در جزایر کوریل را جاپانی می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده امریکا روس‌های متولد شده در جزایر کوریل را جاپانی می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، امریکا روس‌هایی را که در جزایر کوریل جنوبی متولد شده‌اند، جاپانی می‌داند. این مطلب در قوانین قره‌کشی کارت‌ سبز امریکا که روز یکشنبه، 6 دسمبر توسط وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، بیان شده است.

در سند آمده است: افرادی که در جزایر هابومای، شیکوتان، کوناشیری و ایتوروپ متولد شده‌اند، در جاپان مالیات می‌پردازند. افرادی که در ساخالین جنوبی متولد شده‌اند در روسیه مالیات می‌پردازند».

طبق گزارش رونامه جاپانی «هوکایدو شیمبون» این شرط در قوانین مربوط به کارت سبز امریکا در سال 2018 آغاز شده بود.

در ماه سپتمبر، یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر جاپان گفتگوی تلفونی اش با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، هر دو طرف به پیشرفت های حاصله در سال های گذشته در تقویت گفتگوی میان روسیه – جاچان و همکاری های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و فعالیت های انسان دوستانه اشاره کردند.

در پایان جنگ جهانی دوم، روسیه و جاپان به دلیل ادعاهای توکیو در مورد جزایر کوناشیر، ایتوروپ، شیکوتان و تعداد از مناطق خط‌الراس کوریل کوچک هزگز پیمان صلح امضا نکردند. جاپان همچنان این جزایر را سرزمین های شمالی خود می‌نامد، که پس از جنگ جهانی دوم آنها به ترکیب اتحاد جماهیر شوروی اضافه شدند.

در تاریخ 14 نوامبر 2018 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور ورسیه و شینزو آبه نخست‌وزیر پیشین جاپان در سنگاپور دیدار کردند. در نتیجه این دیدار نخست‌وزیر جاپان اعلام کرد، كه طرفین توافق كردند روند مذاكرات پیمان صلح را براساس بیانیه مشترك سال 1956 تسریع بخشند. با این حال، کشورها هنوز به توافق نرسیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала