ارتش ایران: سزای دست اندرکاران رخداد هواپیمای اوکراینی را تا پیش از سالگرد می دهیم 

© AP Photo / Mohammad Nasiriارتش ایران: سزای دست اندرکاران رخداد هواپیمای اوکراینی را تا پیش از سالگرد می دهیم 
ارتش ایران: سزای دست اندرکاران رخداد هواپیمای اوکراینی را تا پیش از سالگرد می دهیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ایران قول داده تا پیش از سالگرد فرو افتادن هواپیمای مسافربری، دست اندرکاران مرگ سرنشینان بوئینگ اوکراینی را به سزای شان برساند. 

رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید - اسپوتنیک افغانستان
رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید
به گزارش اسپوتنیک، رادیو تلویزیون صدا و سیمای ایران به نقل از ارتش گزارش داد: کسانی که دست اندرکاران فرو افتادن هواپیمای اوکراینی در پیرامون تهران هستند پیش از سالگرد هواپیمای فرو افتاده محکوم می شوند.

پیش از این، غلام حسین اسماعیلی سخنگوی رسمی قوه قضائیه ایران گفته بود، که در پرونده هواپیمای اوکراینی که در نزدیکی تهران فرو افتاد، شش نفر بازداشت شدند و سه نفر از آنها پس زا آن آزاد شدند.

ایران همچنین آمادگی خود را برای پرداخت غرامت به خانواده های اوکراینی های کشته شده اعلام کرد.

صدا و سیمای ایران به نقل از جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور، اظهار داشت: ما قول خود را می دهیم كه حكم دادگاه برای دست اندرکاران فروفتادن هواپیمای اوكراینی پیش از سالگرد این حادثه غم انگیز صادر شود.

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین که صبح زود در ۸ جنوری پرواز کرد، کمی پس از پرواز از فرودگاه تهران سقوط کرد. ۱۷۶ نفر سرنشین آن: شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان در این پرواز کشته شدند.

ارتش ایران در ۱۱ جنوری گفت، که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی سرنگون شد و «خطای انسانی» در این حادثه دخیل است، هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرده و به عنوان «هدف دشمن» یعنی راکت کروز اشتباه گرفته شد.

در همان زمان، ایران خاطر نشان كرد، كه آنها انتظار یورش از امریكا را داشتند كه در ارتباط با آن سیستم های پدافند هوایی این كشور در آمادگی كامل جنگی بوده اند.

بر پایه گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره سقوط بوئینگ اوکراینی، اواخر ماه جنوری، مقامات ایرانی گزارش دادند که هواپیما توسط دو راکت زمین به هوا از برد کوتاه از سیستم پدافند هوایی Tor-M1 سرنگون شد.

براساس این گزارش، دو راکت از جهت شمالی به سمت بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شلیک شده است؛ هواپیما پس از برخورد راکت، به دلیل قرار گرفتن در منطقه مسکونی، به سرعت ارتفاع خود را از دست داد و پس از آن با یک "مانع" در شهربازی برخورد کرد و به زمین افتاد. سپس هواپیما از زمین فوتبال عبور کرد و آتش گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала