نخستین جهش کرونا کشف شده‌است که آنتی‌بادی ها را ناتوان می‌سازد

CC BY 2.0 / NIAID-RML / نخستین جهش کرونا کشف شده‌است که آنتی‌بادی ها را ناتوان می‌سازد
نخستین جهش کرونا کشف شده‌است که آنتی‌بادی ها را ناتوان می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان مؤسسه تحقیقات سرطان «فرد هاچینسون» یک جهش را در ویروس کرونا کشف کرده‌اند که آنتی‌بادی های تولید شده برای مقابله با عفونت در شناسایی کووید-19 عاجز می‌مانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیچر، دانشمندان مؤسسه تحقیقات سرطان «فرد هاچینسون» یک جهش را در ویروس کرونا کشف کرده اند که آنتی‌بادی های تولید شده برای مقابله با عفونت در شناسایی کووید-19 عاجز می‌مانند.

این مرکز همه جهش کرونا احتمالی که می‌تواند از اتصال سه آنتی‌بادی مونوکلونال (در آزمایشگاه ایجاد شده و به عنوان بخشی از درمان تخصصی برای بیماران تجویز می‌شود) جلوگیری کند، را روی نقشه آوردند. مشخص شد که یک سری جهش شامل یک بخش پروتئینی به نام حوزه اتصال گیرنده (RBD)، که ویروس از آن برای ورود به سلول استفاده می‌کند، تاثیر گذاشته است. یکی از این جهش‌ها ویروس را از کل کوکتل آنتی‌بادی ها پنهان کرده و برخی دیگر جهش‌ها به‌طور انتخابی از یکی از این سه آنتی‌بادی پنهان شدند.

دانشمندان متذکر می‌شوند که برخی از این تغییرات در افراد آلوده به ویروس کرونا به‌طور گسترده است و جهشی که در برابر کل آنتی‌بادی پنهان می‌شود در میان افراد آلوده به کرونا در هالند و دنمارک شناسایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала