میزبانی رئیس جمهور غنی از نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی

© Photo / ارگغنی و عبدالله
غنی و عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است پس از ماه ها اختلاف بر سر تشکیل شورای مصالحه ملی، نخستین نشست کمیته رهبری این شورا امروز با میزبانی رئیس جمهور غنی در ارگ برگزار ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار می‌شود. قرار است محمداشرف غنی، رییس جمهور، نیز در این نشست حضور یابد. با توجه به حضور آقای غنی، شمار شرکت‌کننده‌گان این کمیته در نخستین نشست آن به ۴۹ نفر می‌رسد.

هرچند برخی سیاسیون، از جمله حامد کرزی، گلبدین حکمتیار و صلاح‌الدین ربانی پیش از این از حضور در ترکیب شورای عالی مصالحه ملی انصراف دادند، اما منابع می‌گویند که پس از افزایش فشارهای داخلی و خارجی برای تکمیل شورای عالی مصالحه افغانستان، عبدالله روزهای گذشته با شماری از سیاسیون این کشور برای رایزنی در این باره دیدار کرد.

شورای مصالحه: در صورت ادامه بن بست گفتگو ها صلح سیاسیون با طالبان دیدار خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
شورای مصالحه: در صورت ادامه بن بست گفتگو ها صلح سیاسیون با طالبان دیدار خواهند کرد

 رئیس شورای مصالحه هفته گذشته با «حامد کرزی»، «محمدکریم خلیلی» رئیس پیشین شورای عالی صلح، «عبدالرب رسول سیاف» از رهبران سیاسی، «محمدیونس قانونی» معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان، «صلاح الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی و «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و برخی دیگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوهای عبدالله با شخصیت‌ها جهادی و سیاسی افغانستان درباره صلح قطر و اعضای رهبری شورای مصالحه بوده است.

پیش از این نیز نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه‌ای مشترک خواستار «ایجاد و فعال شدن سریع شورای عالی مصالحه» شده بودند.

هم‌زمان با برگزاری این نشست، بحث‌ها پیرامون اجندای مذاکرات صلح بین‌الافغانی نیز امروز در دوحه آغاز می‌شود. با آن‌که هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان مواردی را به عنوان اولویت اجندا در نظر دارند، اما دو طرف در تفاهم با یک‌دیگر روی اجندای مذاکرات تصمیم می‌گیرند‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала