موجودیت زندگی در زیر سطح مریخ

© NASA . JPL-Caltechزمانیکه زمین را کاملاً تخریب کنیم، به کجا خواهیم رفت؟
زمانیکه زمین را کاملاً تخریب کنیم، به کجا خواهیم رفت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به این نظر اند که زندگی در مریخ فقط در زیر سطح این سیاره می تواند وجود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه راتگرز اظهار داشته اند که اگر در مریخ زندگی وجود داشته است، امکان آن وجود دارد که شاید با در نظر داشت منابع گرم در عمق این سیاره، سطح سیاره سرخ شکوفا شده است.

با نزدیک شدن مأموریت استقامت ناسا به مریخ ، دانشمندان نظریه های بیشتری درباره زندگی در این کره خاکی دارند. این احتمال وجود دارد که دستگاه بتواند حداقل یکی از فرضیه ها را ثابت کند.

کشف اسرار مریخ به کمک شهاب سنگی که در صحرای آفریقا سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
کشف اسرار مریخ به کمک شهاب سنگی که در صحرای آفریقا سقوط کرد

دانشمندان در طول کار خود برای محاسبه احتمال ایجاد زندگی در سیاره سرخ و محل شکل گیری اولین سیاره خود به شبیه سازی کمپیوتر شروع کردند. نویسندگان این مطالعه می گویند حتی اگر جو اولیه مریخ با دی اکسیدکاربن و بخار آب پمپ شود ، سطح این سیاره همچنان به اندازه کافی سرد باقی می ماند تا زندگی را حفظ کند.

با این همه، دانشمندان اشاره کردند که چهار میلیارد سال پیش، سیاره سرخ فعالیت زمین گرمایی زیادی در زیر زمین داشته است ، که باعث ذوب شدن یخ ها شده و ممکن است باعث شکوفایی زندگی در زیر سطح سیاره شده باشد.

به گفته گروپ تحقیقاتی، فعالیت زمین گرما در مریخ می تواند راه حل برای پارادوکس دیرینه "خورشید جوان ضعیف" باشد.

آفتاب چهار میلیارد سال پیش 25 درصد کمتر نور نسبت به امروز داشت، این بدان معنی است که آب و هوای مریخ اولیه در آنزمان باید سردتر نسبت به امروز می بود. اما مواد معدنی و مسیر حرکت دریا های باستان این سیاره نشان می دهد که در آنزمان آب مایع در مریخ وجود داشته است.

قرار است ناسا خاص فضائی را در سال 2021 به مریخ بفرستد که دارای ابزارهای برای جمع آوری نمونه های خاک مریخ در عمق حداکثر 10 متر است. احتمالاً کار پایداری در سیاره سرخ می تواند نظریه دکتور اوژ را تأیید کند. با این حال، نویسندگان این اثر تأکید می کنند که احتمال آن وجود دارد، عمقی که دستگاه در آن کار خواهد کرد، برای تشخیص علائم زندگی در این سیاره کافی نباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала