بازداشت مدل و رقصنده مصری به‌خاطر گرفتن عکس‌های نیمه برهنه + تصاویر

CC BY 2.0 / Wikipedia / Ricardo Liberato / All Gizah Pyramidsبازداشت مدل و رقصنده مصری به‌خاطر گرفتن عکس‌های نیمه برهنه + تصاویر
بازداشت مدل و رقصنده مصری به‌خاطر گرفتن عکس‌های نیمه برهنه + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عکاس حرفه‌ای و مدل مصری به‌خاطر گرفتن عکس‌های نیمه برهنه در محوطه اهرام مصر، بازداشت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سلمی الشیمی، مدل و رقصنده عرب هفته گذشته در صفحه اینستاگرامش عکس‌های نیمه برهنه با لباس مصریان باستان از خود منتشر کرد که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مصر منتشر شده و مورد انتقاد کاربران فراوانی قرار گرفته است. کاربران معتقدند این تصاویر مشمئز کننده‌ هستند و الشیمی با پوشیدن این لباس و گرفتن عکس در اهرام ثلاثه به میراث تاریخی کشورشان توهین کرده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от سلمي الشيمي (@salma.elshimmy5)

مقامات مصری نیز در این‌باره با این گروه از کاربران هم عقیده‌اند و می‌گویند الشیمی به چهره‌ی مصر لطمه وارد کرده است؛ مقامات در قاهره نیز می‌گوید الشیمی مجوز تصویربرداری نداشته است. به دنبال این حواشی در چند روز گذشته، پولیس مصر از بازداشت حسام محمد عکاس این عکس‌ها و سلمی الشیمی مدل پرطرفدار مصری خبر داد.

برخلاف کاربرانی که این کار را توهین تلقی کردند، کاربرانی معتقدند این مدل مصری نه تنها اشتباهی مرتکب نشده است بلکه فرهنگ و آثار باستانی مصر را به نمایش گذاشته است.

از سوی دیگری، کاربرانی نیز عنوان می‌کنند اهرام مصر منطقه‌ای توریستی است نه نظامی و توریست‌ها می‌تواند به آنجا بروند و تصویربرداری کنند پس دلیلی برای مجوز و ممانعت از این مدل پرطرفدار مصری وجود نداشته است که او یا عکاس مجازات شود.

کاربرانی اما با اشاره به لباس نیمه برهنه این مدل عنوان می‌کنند این تصاویر به هیچ وجه تاریخ و تمدن مصر را نمایش نمی‌دهد و عکس‌ها را تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала