نبینزیا سفر پامپئو به بلندی‌های جولان را اقدام تحریک‌آمیز خواند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبینزیا سفر پامپئو به بلندی‌های جولان را اقدام تحریک‌آمیز خواند
نبینزیا سفر پامپئو به بلندی‌های جولان را اقدام تحریک‌آمیز خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه سفر وزیر خارجه به بلندی‌های جولان را به عنوان یک اقدام تحریک‌آمیز ارزیابی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در هفته آینده به اسرائيل سفر کرده بود. رسانه‌های امریکایی از قصد وی برای بازدید از بلندی‌های جولان نیز خبر داده اند، اما وزارت خارجه امریکا از ابراز نظر در این مورد خودداری کرد. سپس صبح روز پنجشنبه خود پامپئو از قصد بازدید از بلندی‌های جولان خبر داد و پس از آن شبکه تلویزیونی دولتی اسرائیل اعلام کرد که وزیر خارجه امریکا از بلندی‌های جولان بازدید کرده است.

وزیر خارجه امریکا از بلندی های جولان بازدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه امریکا از بلندی های جولان بازدید می‌کند

واسیلی نبینزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد در این مورد گفته است: " ما به طور مداوم از حفظ وحدت سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کنیم. و می‌خواهیم که برنامه‌های تقسیم کشور و آغاز درگیری‌ها در آن، کنار گذاشته شود".

وی افزود: "از موارد ظلم و ستم بر مردم عرب چشم‌پوشی می‌شود. غارت میادین نفتی و آلودگی محیط زیست همچنان ادامه دارد و متاسفانه که سازمان ملل، خاموش است".

نماینده روسیه در سازمان ملل خاطر نشان ساخت: "این مربوط به شرق و همچنان غرب سوریه است، منجمله مناطق اشغال‌شده جولان سوریه، که سفر مقام بلندپایه ایالات متحده امریکا به آنجا را یک اقدام تحریک‌آمیز می‌پندارم".

وی افزود: "علاوه بر تمایلات تجزیه طلبانه ناشی از اشغال خارجی، گسست روابط تاریخی بین گروه‌های مختلف قومی و مذهبی در سوریه، تلاش‌ها برای بازگرداندن تمامیت ارضی کشور نیز مسدود می‌شوند".

به گفته نبینزیا، اطلاعاتی مبنی بر آزادی جنگجویان از زندان‌ها دریافت شده است. جنگجویانی که به مناطق تحت کنترول دمشق فرستاده می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала