عادی سازی روابط؛ عربستان و اسرائیل به صلح نزدیک می‌شوند

© AP Photo / Hassan Ammarعادی سازی روابط؛ عربستان و اسرائیل به صلح نزدیک می‌شوند
عادی سازی روابط؛ عربستان و اسرائیل به صلح نزدیک می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل شب گذشته به طور مخفیانه وارد شهر نئوم عربستان سعودی شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هاآرتس اسرائیلی به نقل از منابع خود می نویسد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور همراه با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا وارد عربستان سعودی شده بود.

این منابع می می افزایند که این دیدار در شهر نئوم عربستان صورت گرفته است. این دیدار با حضور یوسی کوهن، رئیس موساد و محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان انجام شده است. نخست وزیر اسرائیل با هواپیمای شخصی خود از تل آویو به نئوم رفته بود.

افشای سفر مخفیانه نتانیاهو و رئیس موساد به عربستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای سفر مخفیانه نتانیاهو و رئیس موساد به عربستان

سفر نتانیاهو به عربستان در پس زمینه سفر مایک پمپئو به کشورهای حوزه خلیج فارس است، این روزنامه تاکید دارد که در این سفر احتمالا روی توافق میان این دو کشور بحث شده باشد. با این حال، عربستان سعودی و اسرائیل به صلح نزدیک استند.

قابل یادآوری‌ست، که در 15 ماه سپتامبر، اسرئیل، امارات و بحرین توافق‌نامه صلح با اسرائیل را در کاخ سفید امضا کردند. براساس این توافق‌نامه این دو کشور دولت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند. در بیانیه مشترک این کشور‌ها، آمده بود که این توافق‌نامه امکان پیشرفت بیشتر صلح در خاورمیانه را فراهم میکند.

علاوه بر این، امریکا از سودان می‌خواهد به تصمیم عادی سازی روابط با اسرائیل بپیوند، در بدل آن، واشنگتن این کشور را از فهرست حامیان تروریسم حذف خواهد کرد. با این کار، سودان کمک 7 میلیارد دالری را نیز بدست می‌آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала