بایدن فهرست نامزدهای مقامات مهم دولت جدید امریکا را نشر کرد

© AFP 2023 / Angela Weissبایدن فهرست نامزدهای مقامات مهم دولت جدید امریکا را نشر کرد
بایدن فهرست نامزدهای مقامات مهم دولت جدید امریکا را نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن، نامزد دیموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا نام‌های افرادی را که در مقامات مهم در دولت امریکا گماشته خواهند شد، اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه‌ی نشرشده توسط سایت ستاد جو بایدن، نامزد دیموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در دولت جدید امریکا تحت رهبری بایدن، انتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه گماشته خواهد شد، همچنان لیندا توماس گرینفیلد به عنوان نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد وظیفه اجرا خواهد کرد و جک سالیوان به عنوان مشاور امنیت مقرر خواهد شد.

کرملین درباره زمان تبریک پوتین به بایدن: باید منتظر اعلام رسمی نتایج ماند - اسپوتنیک افغانستان
کرملین درباره زمان تبریک پوتین به بایدن: باید منتظر اعلام رسمی نتایج ماند

همچنان جان کری، وزیر اسبق خارجه امریکا در دولت بایدن در بخش اقلیم کار خواهد کرد.

صفحه توییتر ستاد بایدن نوشته است: "در دولت بایدن – هریس، امنیت ملی و سیاست خارجی امریکا را متخصصین باتجربه آماده برای بازگرداندن رهبری اصولی در عرصه جهانی و رهبری با وقار در داخل، رهبری خواهند کرد".

در هفته گذشته، مسوولین ستاد بایدن اعلام کردند که مراسم گرفتن قدرت توسط بایدن بخاطر وضعیت ناشی از پاندمی ویروس کرونا، با مقایس کوچکتر نسبت به گذشته برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ ۳ نومبر برگزار شد. رسانه‌های بزرگ امریکا و دیموکرات‌ها پیروزی بایدن را اعلام کرده اند. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی امریکا شکست خود را در انتخابات نپذیرفته و اعلام کرده است که او خود پیروز این انتخابات است و خواستار بازشماری آرا در شماری از ایالات شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала