ترکیه مدت حضور نیروهایش در قره‌باغ را اعلام کرد

© AFP 2023 / Bulent Kilicترکیه مدت حضور نیروهایش در قره‌باغ را اعلام کرد
ترکیه مدت حضور نیروهایش در قره‌باغ را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده است که نیروهای نظامی ترکیه یکجا با نیروهای روسیه در مرکز نظارتی کنترول آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی به مدت یک سال، کار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خولوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز گذشته اعلام کرده بود که نظامیان ترکیه به زودی به آذربایجان فرستاده می‌شوند و نیروهای پیاده آماده شده اند.

وزیر دفاع ترکیه گفت: "نظامیان ما یکجا با روسیه در مرکز کنترول قره‌باغ به مدت یک سال کار خواهند کرد".

اردوغان از دست‌آورد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از دست‌آورد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ سخن گفت

رجب طیب ارودغان، رئیس جمهور ترکیه به تاریخ ۱۱ نومبر اعلام کرده بود که انقره و مسکو تفاهمنامه‌یی مبنی بر ایجاد مرکز کنترول بر آتش‌بس در قره‌باغ به امضا رسانیده اند و در "ماموریت مشترک حفظ صلح" شرکت می‌ورزند.

رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به تاریخ ۱۰ نومبر اعلامیه‌یی را تصویب کردند که براساس آن اقدامات جنگی در قره‌باغ کوهستانی متوقف و نیروهای حافظ صلح روسیه در خط سرحدی و همچنان دهلیز لاچین که قره‌باغ کوهستانی و ارمنستان را وصل می‌کند، مستقر شوند. مدت استقرار این نیروهای پنج سال است و در صورتی که یکی از طرفین ۶ ماه قبل از ختم این مدت، از قصد خود برای فسخ این ماده خبر ندهد، برای پنج سال دیگر تمدید می‌شود.

علاوه بر این، براساس اعلامیه مذکور، طرفین درگیر در مواضع دست‌داشته متوقف می‌شوند. آذربایجان کنترول بر مناطق آغ‌دام، قزاق، کلبجر و لاچین را به دست گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала