غنی: شمار مهاجران افغانستان کاهش یافته است

© Photo / ARGغنی: شمار مهاجران افغانستان کاهش یافته است
غنی: شمار مهاجران افغانستان کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور افغانستان، می‌گوید که شمار مهاجران این کشور در سال روان خورشیدی از 54.5 درصد به 47.3درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، محمداشرف غنی به گونه‌ی آنلاین در نشست مشورتی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران صحبت می‌کرد، گفت که جنگ چهل‌ساله در افغانستان، سبب شده است که نیمی از مهاجران جهان از این کشور باشد.

او افزود که بیش‌ترین مهاجرین افغانستان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می‌کنند که روزانه به طور اوسط حدود دو دالر معاش دارند.

  سازمان ملل: برقراری صلح زمینه‌ی بازگشت داوطلبانه‌ی مهاجران را فراهم می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: برقراری صلح زمینه‌ی بازگشت داوطلبانه‌ی مهاجران را فراهم می‌کند

آقای غنی تاکید کرد: " وقتی صلح در افغانستان تامین شود، پیش‌بینی ما این است که نه تنها شرایط برای بازگشت میلیون‌ها مهاجر به کشور شان فراهم می‌شود؛ بلکه ما با وظیفه‌ی دشوار ادغام مجدد جنگ‌جویان طالب نیز روبه‌رو خواهیم گشت. این یک وظیفه‌ی عمده و دوبعدی برای ما می‌باشد. اگر این کار با دقت، اتخاذ استراتیژی‌های خوب و منابع مناسب صورت گیرد، مزیت بالایی برای افغانستان در پی خواهد داشت".

رئیس جمهور اظهار داشت که روند صلح ر دیگر تصویری متفاوت از استعجالیت بازگشت مهاجران و ادغام آنان ارایه می‌کند.

او می افزاید: "بنا بر این، همان‌طور که در این راستا به جلو حرکت می‌کنیم، ما موضوعات بازگشت مهاجرین، عودت‌کنندگان و جنگ‌جویان اسبق را در هر جزی نسخه‌ی دوم چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان گنجانیده ایم. این چارچوب در نشست آینده‌ی ژنو که موضوعات عمده‌ی آن دولت‌سازی، اعمار صلح و بازارسازی می‌باشد، ارایه خواهد شد".

شایان ذکر است که این نشست زیر نام "ساختن آینده برای همه افغان‌ها" برگزار شده که بیش‌تر تمرکز آن روی مهاجران افغانستان و برگشت آنان به کشور بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала