افزایش ۱۹۲ هزار بیمار کرونایی در امریکا در بیست و چهار ساعت

© REUTERS / REBECCA COOKافزایش ۱۹۲ هزار بیمار کرونایی در امریکا در بیست و چهار ساعت
افزایش ۱۹۲ هزار بیمار کرونایی در امریکا در بیست و چهار ساعت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمارهای اعلامی از ایالت‌های مختلف آمریکا نشان می‌دهد که شمار دچار شدگان به ویروس کرونا در این کشور طی بیست‌وچهار ساعت گذشته شاهد افزایش ۱۹۲ هزار نفری بوده است.

رکورد تازه در شناسایی بیماران کرونایی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
رکورد تازه در شناسایی بیماران کرونایی در امریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، همزمان با افزایش اعتراضات خیابانی و درگیری‌ها بین هواداران دو نامزد پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شمار دچار شدگان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور نیز رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۱۹۲,۱۸۶ مورد جدید دچار شده به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان دچار شده روزانه در این کشور و همه کشورهای جهان است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۲,۰۶۵  آمریکایی بر اثر دچار شدن به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل دچار شدگان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۱۲,۰۷۰,۷۱۲ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۵۸,۳۳۳  تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار دچار شدگان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

پیش از این، «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم‌کره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

نمودار دچار شدگان و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد امروز (جمعه) تعداد کسانی که در جهان به این بیماری دچار شدند از ۵۷ میلیون نفر عبور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала