بررسی قانون مسدود ساختن پلتفرم‌های انترنتی خارجی در روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی قانون مسدود ساختن پلتفرم‌های انترنتی خارجی در روسیه
بررسی قانون مسدود ساختن پلتفرم‌های انترنتی خارجی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه قانونی را در مورد مسدود ساختن پلتفرم‌های اینترنت خارجی مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه قانون اعمال تحریم‌های تلافی جویانه برای سانسور پلتفرم‌های اینترنتی علیه رسانه‌های روسیه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
روسیه اقدامات توییتر در رابطه با اکونت ریانورستی را سانسور می داند

 منبع آگاه از متن سند فوق‌الذکر این مطلب را اعلام کرده است که این لایحه که به دومای ارسال می‌شود، امکان نه تنها مسدود کردن پلتفرم‌های اینترنت خارجی، بلکه کاهش سرعت مراجعه به آنها را فراهم می‌کند. این سند همچنان به اعمال مجازات‌های اداری در صورت عدم رعایت‌الزامات روسکماندزور اشاره می‌کند.

خاطر نشان می‌شود که این قانون نه تنها شبکه‌های اجتماعی، بلکه پلتفرم‌های بزرگ فناوری اطلاعات در صورت محدود کردن دسترسی به اطلاعات به دلیل وابستگی های نژادی، ملی و سیاسی در معرض خطر اعمال مجازات ها قرار خواهند گرفت.

پیش از این ، اداره نظارت بر رسانه‌های روسیه (روسکماندزور) از شورای فدراسیون و دوما، دو مجلس پارلمان روسیه خواسته بود تا تدابیری را برای محافظت از روس‌ها در برابر سانسور در وبسایت های خارجی وضع كنند. این اداره تاکید کرده بود که شرکت‌های خارجی درخواست‌های پایان دادن به سانسور را نادیده می‌گیرند. نمایندگان روسکماندزور خاطرنشان کردند که گوگل، فیس‌بوک و توییتر دسترسی به مطالب تقریباً 20 رسانه داخلی از جمله ریانووستی، راسیا 1 و اسپوتنیک را مسدود کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала