استفاده از اسکندر در جنگ قره‌باغ

© Sputnik / Aram Nersesyanاستفاده از اسکندر در جنگ قره‌باغ
استفاده از اسکندر در جنگ قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سرویس کنترل نظامی وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشت، که از سیستم موشکی تاکتیکی "اسکندر" در هنگام درگیری در قره باغ کوهستانی استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مفسس هاکوبیان رئیس سابق سرویس کنترل نظامی وزارت دفاع ارمنستان، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که از سیستم موشکی تاکتیکی "اسکندر" در هنگام درگیری در قره باغ کوهستانی استفاده شده است.

نظرسنجی اسپوتنیک: نظر شهروندان ارمنستان درباره روسیه پس از توافق صلح با آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی اسپوتنیک: نظر شهروندان ارمنستان درباره روسیه پس از توافق صلح با آذربایجان

هاکوبیان در پاسخ به این سوال که چرا از اسکندر استفاده نشده است، گفت: از آن (اسکندر) استفاده شد، اما نمی توانم بگویم در کدام جهت بوده است.

در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می دهند، نیروهای صلحبان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می شوند.

پاشینیان اظهار داشت که تصمیم برای امضای توافق نامه برای وی بسیار دشوار است. به گفته وی، اگر سند امضا نشده بود، برای ارمنستان بسیار بدتر می شد.

علی اف امضای بیانیه را تسلیم ارمنستان خواند. به گفته وی، این توافق بیشترین سود را برای آذربایجان دارد، مرحله نظامی به پایان رسیده است و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала