Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ترجیح دمبله به امباپه؛ اشتباهی که بارسلونا در 2017 مرتکب شد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر عثمان دمبله و کلیان امباپه
عثمان دمبله و کلیان امباپه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارسلونا می‌توانست در سال 2017 با 100 میلیون یورو امباپه را به خدمت بگیرد اما دمبله را انتخاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ کیلیان امباپه مدتها مورد توجه رئال مادرید بوده اما طبق گفته خاویر مدیر سابق بارسا، در سال 2017 وقتی نیمار با شکستن رکورد جهانی از نیوکمپ به پاری‌سن‌ژرمن رفت، کاتالان‌ها می‌توانستند این بازیکن فرانسوی را با 100 به خدمت بگیرد.

بورداس که بین سال‌های 2010 و امسال در هیئت مدیره بود در مصاحبه با روزنامه کاتالانی موندو دپورتیوو گفت: "هنگامی که ما در حال کار برای امضای قرارداد با دمبله بودیم، مینولا با من تماس گرفت تا به من بگوید که امباپه در دسترس است. من با بارتومئو صحبت کردم و او به من گفت که این موضوع را بررسی کنم. من با پدر [امباپه] تماس گرفتم و او به من گفت که او به رئال مادرید نمی‌رود زیرا آنها قبلاً کریستیانو، بنزما و بیل را در آنجا داشتند اما از طرف دیگر او بارسلونا را در نظر می‌گرفت زیرا نیمار آنجا را ترک کرده بود. رئیس موناکو ترجیح داد که امباپه به بارسلونا برود تا از قدرتمندتر شدن PSG رقیب مستقیم خودداری کند و معامله با مبلغ 100 میلیون یورو روی میز بود. اما رابرت [مدیر ورزشی سابق] دمبله را ترجیح داد و پپ سگورا از او حمایت کرد. استدلالی که آنها ارائه دادند این بود که امباپه برای خودش بازی می‌کرد و دمبله برای تیم بازی می‌کند. و چون او مانند وینگر بود رابرت گفت که ایده این است که یک وینگر دیگر به جای گلزن ترجیح دهد."

با در نظر داشتن 20/20 منصفانه است که بگوییم شغل هر دو بازیکن از آن زمان به جهتی کمی متفاوت رفته است. دمبله توانایی‌های خود در نیوکمپ را نشان داد اما پیشرفت او به دلیل مصدومیت و مسائل خارج از زمین با مشکل روبرو شده است در حالی که امباپه به عنوان محبوب‌ترین مهاجم فوتبال جهان و یک جام جهانی با فرانسه شناخته می‌شود و همچنین به عنوان وارث طبیعی کریستیانو رونالدو و لئو مسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اکنون به نظر می‌رسد که رئال مادرید در صورت تصمیم به جدایی پاری‌سن‌ژرمن به صف منتقل شده تا امباپه را به دام بیندازد اگرچه احتمال دارد مبلغ قابل توجهی بیش از 100 میلیون یورو باشد که بارسلونا می‌توانست چند سال پیش با ملی پوش فرانسوی قرارداد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала